Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

В такситата да има задължително багажник, който да може да събее поне един голям куфар. Това предлага в интервю за Клуб Z бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, сега депутат от БСП - Петър Мутафчиев. Предвижда се мярката да стане част от пакет условия, на които жълтите коли трябва да отговарят.

Целта е да се повиши комфорта в таксиметровите коли, тъй като сегашното положение е ужасно, смята Мутафчиев.

Задължителните изисквания за качество ще бъдат записани в наредба 66 на транспортното министерство, която регламентира дейността на такситата.

В случай че бъде въведено условие за задължителен багажник, то хиляди жълти коли в България ще трябва или да спрат работа или да демонтират газовите бутилки за пропан бутан или метан. В момента 70-80 процента от такситата в София (общо 5500) карат на газ, а в провинцията от около 30 000 коли, това гориво използват половината таксиджии.

Потърсихме Петър Мутафчиев за разяснения по  предложенията му за промени в Закона за автомобилните превози, които внесе в деловодството на парламента преди два дни. С новите текстове се дава възможност на коли до 8 години да стават таксита. Досега максималният срок за първа регистрация на жълта кола бе да е произведена до преди 5 години. Вдига се също така и пределната възраст, в която една кола може да бъде такси. В предложението на Мутафчиев тя става 15 години, вместо сегашните десет. Също така се въвеждат и мимимални цени на таксиметровите услуги. В момента  има само максимални тарифи. Те се определят от общинските съвети.

 

- Защо е необходимо да се увеличава възрастта на такситата, г-н Мутафчиев?

- Първо, ограничението за възрастта на такситата я въведохме през 2003 г. и не свърши никаква работа. Поддръжката на автомобилите изобщо не се подобри. В момента има 5-6-годишни автомобили, които са в много по-лошо техническо състояние от други 10 или 15-годишни. Това е първата причина. Втората, са сериозните финансови затруднения, които изпитват таксиметровите шофьори. Говоря за хората в провинцията, но също - в по-малка степен и в София също. От една страна кризата влияе и гражданите рядко ползват таксита, а от друга - липсата на клиенти ги принуди да задържат цените доста дълго време. На трето място са лизингите. За такситата те са при по-тежки условия. Така че това са причините да предложим промените.

- Но веднага се чуха гласове, че ще качвате хората пак на трошки!

- Една неподдържана кола без значение на колко години, трошка ли е? Трошка е. Има коли и на три и на шест години, които са такива. Знаете, че такситата минават два пъти годишно на технически преглед. И сега, ако не отговарят на изискванията те могат да бъдат спрени от движение и да им бъде отнет лиценза. От друга страна време е да се въведат конкретни изисквания  за комфорт, които таксиметровите шофьори да спазват. Не мисля,че на десетгодишната кола трябва да се гледа като на трошка. Освен това нещата до голяма степен зависят и от марката на автомобила. Времето им се отразява по различен начин.

- И все пак при такситата е по-различно. Така както ги карат  мисля, че и 10 години са им много?

-Зависи много от вида на колата. Ето, например, някои от парламентарните коли са на повече от 15 години. Ползват се и мисля, че не създават проблеми.

- Да, но те едва ли навъртат километрите на едно такси?

-  Напротив, а и нещата в София и в провинцията са съвсем различни. Там такситата почти не се движат. Качеството е важното. Трябва да има един по-строг контрол. Говоря за всякакви коли, независимо дали са на две, три или 10 години, ако те не отговарят на техническите изисквания, трябва да бъдат спрени. Не казваме, че колите трябва задължително да се карат до 15-годишна възраст, но ако автомобилът го позволява, защо не. Но определено трябва да се засили контролът както от общините, така и от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Не мисля, че ограничението на годините даде някакъв резултат. Движим ли се пак в мръсни коли? Движим се. Скъсани ли са седалките?- Скъсани са. Тресе ли колата, сякаш ще се разпадне? Тресе. Така че без ефективен контрол от ограничението за възраст няма смисъл.

- Казахте, че трябва да се въведат задължителни стандарти за качество за таксиметровите услуги. Какво имате предвид?

- Трябва да бъдат въведени стандарти за качество на купето – вътре да е чисто и да не са скъсани седалките. Трябва и задължително да има багажник, защото знаете, че сега на пазара има таксита, в които не може да се сложи обикновен куфар. Това не е нормално.

По изработването на стандартите за качество ще разговаряме с бранша и след това ще ги запишем като изисквания в наредбата за таксиметровата дейност.

- Не разбрах логиката на другата промяна, която предлагате - въвеждането и на минимални цени на таксиметровите услуги по общини?

- Има таксита, които са в сивия сектор. Те работят на по ниски цени, не плащат данъци и правят дъмпинг не само на колегите си, но и на градския транспорт. Затова даваме възможност на всяка община както определи пределни цени, така да определи и минимални тарифи.

- Колко трябва да е минималната цена за таксиметров превоз?

- Това аз не мога да го кажа. Тарифите във всяка община са различни. Решението ще бъде на общинските съвети.

- Срещу предложенията ви вече се чуха и доста критики?

- Това е напълно нормално. Някои от големите компании никак не са съгласни с това предложение.  Така ще бъде засегнат интересът им да продават все повече и повече коли на лизинг на шофьорите. Нашата цел не е това, а таксиметровите шофьори да могат да инвестират в хубава кола и все пак да спечелят нещо.

- Често ли ползвате таксита?

- Много често. Пътувам основно с таксита или с градския транспорт. Знаете, че пред парламента и без друго трудно се намират места за паркиране. Така че почти всеки ден общувам с таксиметрови шофьори и познавам проблемите им.

Ключови думи

Коментари

Луд гидия

Махат бутилките от багажниците и си ги завират ..... Какъв бизнес, каква икономика, какви пет лева? Може ли човек, решил сам да си вади хляба, да разчита, че поне десетина години ще има едни и същи правила? Категорично не! Същия тоя Мутафчиев, ги накара да си купят нови коли преди 6 години. Сега можело и с по-стари! Днес делим заведенията на зони за пушачи и непушачи, вкарваме сума пари за това, а от утре изобщо нямало да се пуши! Къде ти отиват парите за скъпата инсталация? Да, точно там където пратих газовите бутилки! Дано последните, най-сетне запушат лакомите "ъзове

Dinko Bankov-МАЛЪК ТАКСИМЕТРОВ ПРЕВОЗВАЧ от провинцията ....

Mного уважавани господа ..... ЗДРАВЕЙТЕ !!! Първо много Ви моля да бъда извинен за ,, безпокойството ,, което ще причиня С този мой коментар ако разбира се всичко не е отново попОлизъм на ниво УПРАВНИЦИ-УПРАВЛЯВАЩИ , ДЕПУТАТИ И КАКВИ ЛИ НЕ ОЩЕ ......МИЛИ ОСОБИ КОИТО ТОЛКОВА СА СЕ ЗАГРИЖИЛИ ЗА НАС ТАКСИМЕТРОВИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ЧЕ НЯМАТ И КАПКА ВРЕМЕ ОТ ГРИЖИ ПО НАС ПО ЕДНА ЧЕСТИТА КОЛЕДА ДА НИ ПОЖЕЛАЯТ......А ИНАЧЕ МНОГО ЗАГРИЖЕНИ СТАВАТ КОГАТО ТРЯБВА ДА НИ СЪСИПЯТ МАЛКИЯ БИЗНЕС С КОЙТО ЕДВАМ ОЦЕЛЯВАМЕ ТУК В ДЪЛБОКАТА ПОТЪНАЛА В НЕДОИМЪК ПРОВИНЦИЯ. ТА ТАКА . СЕГА ЩЕ НИ КУРДИСАТ С ОЩЕ ПАРИ ЗА НЯКАКВИ ИЛЮЗОРНИ ТЕХНИ НАЧИНАНИЯ ГОСПОДАТА ЩОТ ТРЯБВА ДА ЛАПАТ А И ДА УРЕДЯТ НЯКОЙ Я СЕРВИЗАДЖИИ . Я ТЪРГОВЦИ , Я НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ КАКВИ ,,ПРАНГАЧИ,, КОИТО СА ПОД КРИЛОТО ИМ ДА ЦИЦАТ И ДА СИ ПЪЛНЯТ ГУШИТЕ ОТ НАС......ГОЛЕМИТЕ ФИРМИ В БРАНША ГИ БОЛИ Г..А КАКВО ЩЕ ИМ РАЗПОРЕДЯТ С ПО 500 - 800 И ПОВЕЧЕ КОЛИ КВО МУ Е.......ТОЙ СИ ИМА И ПАРИТЕ И ПЛАНОВЕТЕ КАК ДА НИ ЗАТРИЕ . ДАЛИ НОВА КОЛА ЩЕ НИ ПРОДАВА , ДАЛИ НЯКОЯ ОТ НЕГОВИТЕ МНОГО ,, ЗАПАЗЕНИ ,, НА КОЯТО СА И РАЗКАТАЛИ МАМИЦАТА ОТ КАРАНЕ НЕГО ВСЕ МУ Е ЕДНО......КЪТАМЕ ПАРИЦИ , ТЕГЛИМ ЗАЕМИ И СЕ ОКАЗВА ЧЕ КУПУВАМЕ ПО СКУПО КОЛИ ОТ КОЛКОТО ЕДИН АВТОМОБИЛ ЗА ЛИЧНИ НУЖДИ....КЪДЕ ГО ИМА ТОВА /ПАТЕНТА Е ОТ ТУК . ОТ БЪЛГАРИЯ РАЗБИРА СЕ . В ГЕРМАНИЯ КОГАТО КУПУВАШ АВТОМОБИЛ КОЙТО ЩЕ СТАВА ТАКСИ ПЛАЩАШ МНОГО ПО ЕВТИНО ЗАЩОТО ТОЙ ЩЕ Е В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ А ТЕ СА ЗА НАСЕЛЕНИЕТО НО ИМА И ДРУГО . ПОДПИСВА СЕ МОЖЕ БИ ДЕКЛАРАЦИЯ В КОЯТО СОБСТВЕНИКА НА НОВИЯ АВТОМОБИЛ ДЕКЛАРИРА ЧЕ ЩЕ СЕ ПОЛЗВА САМО КАТО ТАКСИ И......Е ГОТОВООООО. ХАЙДЕ ДА НЕ ЖИВЕЕМ С ИЛЮЗИЯТА , ЧЕ ЩЕ ВЗЕМЕМ ДА КУПУВАМЕ ВЕДНАГА И ПО - МНОГО НОВИ КОЛИ НО....НЕКА СИ ПОМИСЛЯТ ТЪРГОВЦИТЕ И ГОСПОДА УПРАВНИЦИТЕ НИ , ЧЕ И ТОВА МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ СЛЕД ВРЕМЕ .....КОГАТО ПОЗАБОГАТЕЕМ !! ЗАЩО НЕ С ОТСТЪПКА В ЦЕНАТА НА НОВИТЕ КОЛИ И СРОК ДО КОГА ЩЕ БЪДАТ РЕГИСТРИРАНИ КАТО ТАКСИТА. АКО ЕДНО ОТ ДЕКЛАРИРАНИТЕ УСЛОВИЯ НЕ СЕ ИЗПЪЛНЯВА ТО МОЛЯ ИМА АПАРАТ И НАЧИН ПО КОЙТО ДА СИ ВЗЕМАТ-СЪБЕРАТ ОТСТЪПКИТЕ ОТ ЦЕНАТА НА АВТОМОБИЛА АКО НЕ Е РЕГИСТРИРАНО В СРОКА ПОСОЧЕН В ДОКУМЕНТИТЕ И ОПРЕДЕЛЕН ОТ ДЪРЖАВАТА И ПОЛИЦИЯТА СРОК . ТАКА НИЕ ЩЕ ПОЕМЕМ ВЪЗДУХ , ЩЕ КАРАМЕ НОВИ КОЛИ , КЛИЕНТИТЕ ЩЕ БЪДАТ ДОВОЛНИ ОТ УСЛУГИТЕ НИ И ВСИЧКИ ТЪРГОВЦИ ЩЕ НИ НОСЯТ НА РЪЦЕ А НЕ КАТО СЕГА ДА НИ ИЗВИВАТ РЪЦЕТЕ И ДА НИ САБУВАТ ГАЩИТЕ ЗАРАДИ ЕДНА КОЛА С КОЯТО СЕ ПРЕХРАНВАМЕ......СРАМОТА !!! АМИ АКО НЯМАМЕ КАПАЦИТЕТИ ДА НАГЛАСЯТ ТИЯ РАБОТИ НЕКА ПОЛЗВАМЕ ГОТОВИ ТАКИВА ПРАВИЛА И ПРАВИЛНИЦИ ДА ГИ СЪОБРАЗИМ С НАШИТЕ УСЛОВИЯ И ДА ГИ ПРИЛАГАМЕ И ТУК В БЪЛГАРИЯ.......ТОВА ЗА НОВИ КОЛИ. ЗА СТАРИТЕ Е ДРУГО.......НЕ КОНТРОЛ ОТ ПРОДАВАЧА А ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН КОНТРОЛ ОТ ОТОРИЗИРАНИ ПУНКТОВЕ НА ,,ТЮФ,, КОИТО СЛЕД ПРЕГЛЕДА ДА ГАРАНТИРАТ СЪСТОЯНИЕТО НА КОЛАТА ПРЕД КУПУВАЧА КОЙТО Я КУПУВА ЗА ТАКСИ...А СЕГА КАКВО Е КУПУВАМЕ НА ЕДНА ЧЕСТНА ДУМА КОЯТО В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ СЕ ОКАЗВА ТОЛКОВА НЕЧЕСТНА,ЧЕ ТИ ИДВА ПОНЯКОГА ДА ЗАПАЛИШ И ИЗГОРИШ ТАКА ЗАПАЗЕНАТА КОЛА ВНОС ОТ МАЙНА СИ РАЙНА КОЯТО ВИДИТЕ ЛИ Е КАРАНА ИЛИ ОТ НЯКОЙ ,,СТАРЕЦ,, ИЛИ САМО ОТ ЕДНА ЖЕНА. А НА БРИФА НЯМА МЯСТО ОТ СОБСТВЕНИЦИ НА ТОВА ВОЗИЛО..... ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО МИЛИ ГОСПОДА.... АМИ НЕЛЕГАЛНИТЕ ИМАТЕ ЛИ СИ ПРЕДСТАВА КОЛКО ПРОКЛЕТИ ,,КОПЪРКИ,, КРАДАТ КЛИЕНТИТЕ НИ С ДЪМПИНГИТЕ СИ И НИКОЙ НИЩО НЕ МОЖЕ ДА ИМ СТОРИ ....ЗАЩОТО НЯМАЛИ МАРКИРОВКА , И УБОЗНАЧИТЕЛНИ ТАБЕЛИ И ЗНАЦИ......НЕКА ПРОМЕНЯТ ЗАКОНА И ДА ИМ КОНФИСКУВАТ КОЛИТЕ НО НЕ САМО НА ДУМИ , ПЪРВА ГЛОБА ОКОЛО 1500лв. БЕЗ ПРАВО НА ОБЖАЛВАНЕ ПО БЪРЗАТА ПРОЦЕДУРА ЗА 5 ДНИ ДА ИМ ГИ ВЗЕМАТ , ВТОРА ГЛОБА 3000-4000лв. без право на обжалване платима до 30 дни и трето КОНФИСКАЦИЯ НА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО....ПА ДА ВИДИМ ТОГАВА НЯМА ЛИ ДА НАМАЛЕЯТ ДО МИНИМУМ ТИЯ ТЪРТЕЙ КОИТО ГРАБЯТ НАС ПРЕВОЗВАЧИТЕ , КЛИЕНТИТЕ И ДЪРЖАВАТА НИ КАТО НЕ ПЛАЩАТ ДАНЪЦИ И УКРИВАТ ДОХОДИ ОТ ДЪРЖАВАТА..... НО КОЙ ЧУВА ВОПЛИТЕ НИ И ГО БОЛИ Г--А ЗА НАС. ВАДИМ ДОКУМЕНТИ,КУПУВАМЕ КОЛИ , ПЛАЩАМЕ ДАНЪЦИ И ТАКСИ , ИАМЕ ЯДОВЕ С НЕКОМПЕТЕНТНИ СЕРВИЗИ И СКЪПИ ЧАСТ И МОЛЯ ВИ НАКРАЯ НАС ПАК СА НИ МИНАЛИ ОТЗАД ОНИЯ НЕЛЕГАЛНИТЕ АМИ АМАН ВЕЧЕ.ХОДИМ ДА СЕ САМОРАЗПОРАВЯМЕ , МОЖЕМ И ТОЯ ВЪПРОС ДА РЕШИМ КАТО СИ НАЕМЕМ БИЯЧИ НО....НАЛИ ЖИВЕЕМ В ДЕМОКРАТИЧНО ОБЩЕСТВО , НАЛИ СТАВАМЕ ЕВРОПЕЙЦИ ИЛИ САМО НА ЛАФЧЕ И КАТОПИЕМ 2 МАСТИКИ СИ ГОВОРИМ И ПИТАМЕ КАК ДА СЕ ОПРАВЯМЕ С ВСИЧКАТА ТАЯ ФЕКАЛИЯ ОКОЛО НАС КОЯТО ЕДВА НЕ НИ ДАВИ ВЕЧЕ....ОПОМНЕТЕ СЕ. А АКО НЯКО МУ НЕ Е ЯСНО КАКВИ ИГРИ СЕ ВЪРТЯТ ГОРЕ ИЗ СОФЕТО ИЛИ ПО МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТА ДА МУ СЕ ИЗЯСНИ. ЧЕ ИНАЧЕ СМЕ МНОГО И ВСЕ МНОГО ЗНАЕЩИ И МОЖЕЩИ......ЗАЩО НЯМА НИКАКВИ ПОКАНИ ЗА НАС ОТ ПРОВИНЦИЯТА НИМА НИЕ СМЕ НЕДОСТОЙНИ ДА НАПРАВИМ СВОИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ИЛИ НЯМАМЕ НЕОБХОДИМИТЕ РЪКОВОДНИ КАЧЕСТВА ДА ИЗЛИЖИМ СВОИТЕ ПОТРЕБНОСТИ В ТОЯ БРАНШ . ТАКСИТАТА НА СОФИЯ И ДРУИТЕ КУРОРТНИ ГРАДОВЕ НЕ СА ЕДИНСТВЕНИТЕ ФИРМИ КОИТО ПРЕДЛАГАТ ТАКИВА И ИМЕННО ТАЗИ УСЛУГА В БЪЛГАРИЯ, КЪДЕ СА ПРОФСАЮЗИТЕ ДА СИ ПОРАЗМЪРДАТ ЗАДНИЦИТЕ ЧЕ КАТО ГИ ГЛЕДАМ КОЛКО СА ОТСЛАБНАЛИ ПОЧВАМ ДА СИ МИСЛЯ ЧЕ ТРЯБВА ДА ИМ ЗАДЕЛЯМЕ И НА ТЯХ ТА ДА НЕ СЕ ПРЕЧУПЯТ ОТ ГЛАД И НЕДОИМЪК. ЗАЩО В ЕДИН МАЛЪК ГРАД КАТО МОЯ НИКОЙ НЕ СЕ Е СЕТИЛ ДА НИ ПОСЕТИ И ДА ПОГОВОРИ С НАС ЗА БОЛЕЖКИТЕ И НУЖДИТЕ НИ.....ЗАЩОТО СМЕ ВТОРО КАЧЕСТВО ХОРА ЛИ.......ПОГРЕШНО СХВАЩАНЕ МИЛИ ГОСПОДА....ТУК ТУК Е КЛОАКАТА НА ТОЯ ЗАНАЯТ , ТУК Е БОРБАТА ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ , ТУК Е НЕУВЕРЕНОСТТА ЗА ХЛЯБА НИ УТРЕ....... ПРАВЕТЕ ВСИЧКО И МИСЛИТЕ И ЗА НАС....ЗАЩОТО НИКОЙ ОТ НАС НЕ Е КАЗАЛ ПОСЛЕДНАТА СИ ДУМА . ОЩЕ НЕ СМЕ ИЗПЕЛИ НАШИТЕ ЛЕБЕДОВИ ПЕСНИ .....А ВАШИТЕ ДО БОЛКА ВТРЪСНАЛИ СЕ РЕФРЕНИ-ЛЪЖИ СА НИ ДОШЛИ ДО ГУШАТА. ИЛИ СЕ ВСЛУШАЙТЕ В СЪВЕТИТЕ НИ ИЛИ ВЪРВЕТЕ НА МАЙНА СИ РАЙНА...ТОВА ОТ МЕН !!! НАТЕГЛИХ СЕ ДА УСТОЯВАМ ПРАВАТА И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА СИ А ОПРАВИЯ НЯМА И НЯМА ДА ИМА ВИДИ СЕ !!! С УВАЖЕНИЕ .......................Г-н Динко БАНКОВ / един от занаята !! P.S.--> Ето и как можете да ме откриете ако съм нужен няко му..........ТУК ВЪВ ФЕЙСБУК.....Dinko Bankov /Skype....bankov_1954 / e.mail. [email protected]

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.