Анализ на белгийското правителство днес подкрепи тезата на американската интернет планформа за споделени пътувания "Юбер", че тя е технологична фирма, а не транспортно предприятие. Според документа цитиран от "Политико" шофьорите на "Юбер" са самонаети, а не работтници или служители.

“Tе имат собствени коли, карат, когато искат и нямат часове, които да отработят, затова са самонаети и не работят за "Юбер", казва Барт Томелейн, секретар по борбата със социалните измами в белгийското правителство пред изданието.

“Шофьорите на "Юбер" са също като 84 процента от редовните самонаети шофьори на таксита", добавя той. “Аз съм абсолютно за иновациите и новите бизнес модели, но винаги съм казвал, че "Юбер" трябва да спазва правилата както всички останали".

"Юбер" твърди, че не е таксиметрова компания и не може да бъде третиран, съответно - облаган данъчно като такава, защото осигурява само интернет връзка между хора, които желаят да споделят пътуванията с личните си автомобили и тези, които биха се възползвали от това.

Taксиметровите шофьори в Белгия не са съгласни и вече са обявили протест срещу "Юбер" в Брюксел в сряда, отбелязва "Политико".

Изданието посочва и че обратно на Белгия американският щат Калифорния реши, че шофьорите на "Юбер" са по-скоро служители и нареди на компанията да им плаща обезщетения за безработица.

Властите в няколко европейски страни, включително Обединеното кралство, Франция, Испания и България, се занимават с този проблем.

Във Великобритания таксиметров синдикат съди "Юбер", испански съдия поиска Европейският съд да се произнесе какво всъщност е спорната фирма - транспортна или технологична платформа - а в България "Юбер" оспорва решение на Комисията за защита на конкуренцията да я глоби 200 000 лева.

"Юбер" твърди, че не отказва да спазва правила, но настоява, че те не могат да бъдат същите както за традиционните таксиметрови фирми.