Lidl, един от германските дискаунтъри, които преобразиха британския пазар на хранителни стоки, търси място за магазини край Бъкингамския дворец и Парламента, докарвайки своите ниски цени и ограничен асортимент до най-богатите лондонски купувачи, пише Блумбърг.

След като намери прием в британската средна класа, Lidl сега иска да отвори магазини в райони като Мейфеър, известен със скъпите си къщи и шикозни хотели. Веригата търси локации за 5 свои нови обекта в окръг Уестминстър, както и два в квартали на богатите като Кенсингтън и Челси, показва справка за приоритетите на веригата, изпратена до Блумбърг.

Плановете на Lidl показват нарастващата популярност на дискаунтърите във всички нива на британското общество. Средно 10 пенита от всяка лира разход в супермаркетите отиват в касите на Lidl и германския му побратим Aldi, след като купувачите превъзмогнаха стереотипа, че това са тъмни магазини, където само бедните хора пазаруват. А като се прицелват към едни от най-богатите квартали на държавата, веригите показват, че за плановете им има малко граници.

От навлизането на веригата във Великобритания през 1994 г., досега Lidl е открил 620 магазина, като смята да удвои бройката им. В момента компанията има 70 обекта в рамките на „околовръстното“ на Лондон, като планира да отвори още 281 в и около столицата.

Лондонските планове включват и района Ист Финчли, където имат къщи арабски принцове и стоманения магнат Лакшми Митал. "Новите магазини ще привлекат спестовни купувачи, като сред тях дори ще има и клиенти на луксозната верига Waitrose", смята Ник Бъб, анализатор на пазара на дребно.