С подробен на този на ИКЕА подбор от странни предмети като мустакати тирбушони и джапанки с форма на плодове, датската верига Tiger се разраства глобално, отваряйки 3 нови магазина седмично с планове да стане публична компания, пише Блумбър

Наскоро в лондонския квартал Нотинг Хил беше открит 500-ият магазин на веригата, а през май беше отворен обект и в Ню Йорк. През 2014 г. веригата откри 124 магазина, като сега планира разрастване в Северна Америка и Азия.

Магазините на Tiger са заредени със странни артикули, които хората купуват без дори да са имали намерение. Като например дизайнерски шарени вериги за заключване на велосипед или зелени плюшени слонове. Около 95% от стоките им струват по-малко от $15, което ги поставя в една лига с ИКЕА и други търговци на дребно като британската Primark.

"Става дума за лайфстайл шопинг, който е извън пазаруването на основните стоки", казва Мете Сковгард, експерт от датския институт за търговия "Скандинавия". "Те използват харесвания от всички скандинавски дизайн, като правят стоки с достъпни цени", добавя той.

Първият магазин на веригата е открит в Копенхаген преди 20 години. В момента Tiger има присъствие в 26 държави и продава над 2500 различни продукта. Първоначално магазините се казвали Zebra, но след това получили името Tiger, което на датски звучи като думата за 10 крони (около 1 евро), колкото в началото са стрували повечето стоки.