Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Изработването на неразгадаема за врага стратегия е в основата на всяка спечелена битка. А ръководството на БДЖ съчини такава от 400+ страници, която да издърпа държавната железница от блатото. Което, както и да го погледнеш, си е заявка за по-светно бъдеще за затриваната от години безхаберие компания.

Управленският тандем начело на железницата Владимир Владимиров - Велик Занчев, прекопиран от първия мандат на ГЕРБ, управлява БДЖ вече 9 месеца и би трябвало отнякъде поне в компанията да се появи някой светъл лъч. Финансовите резултати през последното тримесечие на миналата година бяха катастрофални. А сега вече са готови и данните за първото полугодие на тази година, които отново очертават един повече от впечатляващ провал.

Какво всъщност се случва?

Картинката до голяма степен става ясна, ако погледнем финансовите резултатите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" -  фирмата, която стопанисва релсите в страната и прибира таксите за преминаване по тях. От тях ясно се вижда, че приходите от инфраструктурни такси растат. В сравнение с първото полугодие на миналата година увеличението е с 1,3 милиона лева.

Това е напълно логично като се има предвид факта, че жп транспорта като цяло в Европа се развива, а транзитните превози през България по оста изток-запад непрекъснато се увеличават. Тировете остават в миналото, а все по-големи количества се насочват към значително по-икономичните и екологични влакове. Турция пусна жп тунел под Босфора, сложи нови релси и вече пътят от Европа за Азия и от Азия за Европа е много по-лесен и удобен, отколкото преди. А жп превозвачите веднага усетиха къде е купонът.

Говорим за частните обаче!

От разбивката на приходите на НКЖИ става ясно, че сред всички лицензирани железопътни превозвачи в България спад има само при два. Това са държавните БДЖ-Товарни превози и ТСВ. Спадовете са съответно със 7,3 на сто и със 76,6 процента. В същото време частните компании са намерили начин да се включат в разделянето на по-голямата баница.

Най-големият от частните железопътни превозвачи Българска железопътна компания отчита ръст за полугодието от 25,7 на сто. В момента компанията, която е с всичко 300 служители извършва работа колкото половината БДЖ-Товарни превози, в което работят 12 пъти повече хора. Но не това е най-динамично развиващия се превозвач.

"ДБ Рейл Шенкер България" отчита ръст от 45,6% за половин година, "Порт Рейл" - 114,6%, а "Рейл Карго Австрия" е платила с 212 процента повече инфраструктурни такси в сравнение с полугодието на 2014 година. При това последната компания до преди броени дни можеше да извършва само транзитни превози и едва сега получи лиценз за вътрешни превози, което означава, че тепърва ще расте още в България.

Оттук насетне нищо добро не чака БДЖ.

Миналата година бе зле, сега е супер зле, но ще стане още по-зле. Причината затова е, че съвсем скоро енергийният бос Христо Ковачки, чиито въглища в момента са основният товар на БДЖ, ще изчезне от списъка на клиентите на компанията. Бобовдолският магнат вече получи лиценз за жп превозвач, а сега очаква вторият документ, който ще му позволи да помаха за сбогом на БДЖ - сертификата за безопасност.

Пред Клуб Z източници от транспортното министерство обясниха, че хората на Ковачки, сред които са бивши шефове в БДЖ, вече са внесли всички необходими документи, отстранили са неточности в книжата и сега тече 4-месечния законов срок за издаване на сертификата. Очаква се да го получи в края на октомври или началото на ноември. Второто, естествено, е по-логично, защото тогава ще са минали местните избори, служителите на БДЖ ще са гласували за когото трябва и чак след това ще им кажат, че работа за тях вече съвсем няма и че са необходими съкращения. Такава е играта.

Във финансовите резултати на БДЖ - Товарни превози също няма нищо розово. Сериозно преизпълнение има само на един от основните показатели - загубата. Вместо заложените 1,8 милиона лева към полугодието, тя достига 7,3 милиона лева, което е с 294% над заложеното.

Всъщност за съсипването на БДЖ, което си върви по сценарий в момента, никой не търси отговорност от никого. Редовият железничар си получава редовно заплатата и не недоволства. Синдикатите също гледат отстрани, тъй като реално няма срещу какво да протестират - членовете им без да работят вземат заплати плюс бонуси за храна и извънреден труд, а от транспортното министерство се правят на разсеяни за случващото се в железницата.

Ясен е само крайният резултат. Преди година БДЖ беше на крачка от пропастта, а тази година - просто направи решителната крачка напред!

Ключови думи

Коментари

пресцентъра

А`бе вие не разбрахте ли, че имаме магистрали и магистралки, а вместо БДЖ - Кугъри!

ХАХА

Добре, че миналия месец добрите стари 2 руски вертолета Миг потушиха пожарите в Рила!

дебелян пеевский

Случва се същото, което се случва и в енерГЕПИката. Гербавите се организират да лапнат каквото могат и да хързулнат задълженията на данъкоплатеца, в стила на всяко десно управление на България от последните 25 години, независимо от лозунгите.

тука е така

Ей сега ще излезне Бойко и ще каже,ей татко едно време Будала ми викаше ама сега гледай до къде го докарах-да спасявам Българските държавни железници!

А ние плащаме данъци...

Редовият железничар си получава редовно заплатата и не недоволства. Синдикатите също гледат отстрани, тъй като реално няма срещу какво да протестират - членовете им, без да работят, вземат заплати плюс бонуси за храна и извънреден труд, а от транспортното министерство се правят на разсеяни за случващото се в железницата.

Избитарел на РБ

Хайде Радан Кънев да повтори размишленията си, че борбата с мафията се води постепенно, но успешно.

Kovatz

Ти си избирател на РБ, колкото аз съм трамвай!

дебелян пеевский

Еми прав е Радан, борбата се води бавно и успешно -- с все по-големи Заеми ;))

Kovatz

Какво общо има Радан със статията? Или си пишеш ей така, по навик? Ти и без това си на всяко гърне мерудия!

железничар

Поредната тъпа статия на платеното псевдожурналистче Метанов! Ейййй, Метанка, не разбра ли, че никой не чете твойте пасквили и че си супер смешен?!!

tibia

Дебелян Пеевский има 20 плюса! Това не е сайт, а селски кенеф! Метанов /много хубава фамилия/ се е превил в кръста и с чупка в китката се опитва да вее знамето на Софарма. Интересна поза. Прочетете му статията за кмета на Хасково и бегайте да повръщате!

умника

Оооо, УМНИКО (до тоя по-долу): "Истината за това как бе сринато БДЖ е сбказана доста ясно тук.В тая статия се описва крайният резултат". Ква истина, бе, кви пет лева??? На Светослав Метанов му плащат групичка хора, за да ги драска тия "статийки", които никой освен железничарите по групите във фейса не чете. Добре, че съм член на някои от железничарските фейс-групи, та виждам чат-пат простотиите му и се смея от сърце......Толкова е жалък и той и сайта Клуб Клозет, а най са жалки тея дето му цакат кинтите :))) Напразно си дават парите!!! Няма скоро да се върнат!!!!

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.