Пет линии на лондонското метро ще работят денонощно от септември, съобщи Transport for London. За момента само в петък ще има редовни влакове, както и в ранните часове на събота и неделя.

Услугата ще започне по някои от най-важните линии - Jubilee, Victoria, Central, Northern  и Picadilly. Влаковете ще вървят на интервали между 8 и 20 минути, като плановете са в бъдеще да се покриват повече линии и в повече дни. 

Това ще позволява особено на по-младите лондончани да пътуват лесно между центъра и покрайнините на голямата и по площ британска столица. Идеята за услугата идва след като Transport for London установяват, че за последните 15 години пътниците в късните часове на петък и събота са се увеличил със 70%.

Водачите на мотриси обаче са изразили недоволство по отношение на заплатите и условията за новото им работно време, и планират стачка на 8 юли.

Същевременно в Лондон има 51 нощни автобусни линии.

У нас, в столицата и всички големи градове, нещата са различни. Практически единствената алтернатива на "кракомобила" след полунощ са такситата. Досега не е обсъждана идея за нощно метро, което и не може да се очаква предвид колко отскоро има подземен транспорт.

Идеята за нощни автобуси обаче бе опитана през 2008-2009 г., по инициатива на граждани и членове на младежкото НДСВ. Линия 94 стана денонощна, още три бяха създадени специално за през нощта - 605А, 607С и 606В, които се пресичаха на Орлов мост. Центърът за градска мобилност обаче отчете сериозни загуби, а медиите бързо определиха идеята за "предизборна" на Бойко Борисов, тогава готвещ се за първите парламентарни избори на ГЕРБ.

Наскоро обаче гражданската интернет инициатива "Спаси София" предложи, според тях, един по-добър план за 6 нощни автобусни линии в столицата, които покриват 30 квартала и се движат през 30 минути, с цена на билета 1,50 лв. Те са направили проучвания, за да избегнат грешките на предишната идея и да направят идеята рентабилна.