ПЛАМЕНА ТОДОРОВА
След поредния инцидент с правителствения самолет „Фалкон”, при който премиерът Бойко Борисов един час кръжа над София, заради светеща лампичка за неприбран колесник, в транспортното министерство обмислят дали да не го продадат и да го заменят с нова летателна машина, научи Клуб Z.
Въпреки, че „Фалкон”-ът бе „излекуван” преди няколко дни и отново може да бъде използван за нуждите на правителството, от ведомството на Ивайло Московски твърдят, че проблемът с колесника, заради, който се наложи швейцарските специалисти по поддръжката да пристигнат спешно в България, е системен и машина не може вечно да бъде изпращана за ремонт.
През април 2013 г. самолетът дори е летял до Швейцария, където му е бил извършен пълен преглед и той бил обявен за напълно технически годен за полети. Според различни информации цената на прегледа е била около 1 млн. евро. По принцип подобни проверки трябва да се правят на шест години, но се вижда, че още в първата след прегледа, пак имаше проблем, коментираха източници от транспортното ведомство.
Затова от там смятат, че е по-добре машината направо да се замени с нова.
От Министерството на транспорта, под чиято шапка е правителственият „Авиоотряд 28”, обмислят и схема и за продажба на другия самолет на властта „Еърбъс А319”. Той бе купен през 2009 г., докато титуляр на ведомството бе Петър Мутафчиев. Самолетът струваше около 45 млн. долара и трябваше да бъде изплатен за пет години на 60 вноски.
Сегашното правителство обаче обмисляло да се раздели с машината и вместо нея да вземе по-малък, но нов самолет. Все още не се знаят никакви подробности какъв модел и за какви пари ще изберат от транспортното ведомство.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни