Бързият влак с номер 1621 от София за Пловдив днес е бил пратен по грешен път на гара Белово. Машинистът Лазаров обаче е забелязал навреме несъответствието между показанията на изходния светофора и стрелките и е спрял навреме.

Преди броени дни на същото място е имало напълно идентичен случай, който е прикрит. Сега обаче случката не могла да бъде потулена заради многото свидетели и по настояване на машиниста е съставен акт за нарушение.

В пресслужбата на Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ), която стопанисва релсите и гарите в страната, разбраха от Клуб Z за случая и обещаха да направят проверка.

Такива случаи напоследък се повтарят всеки ден. Според мен ръководството на НКЖИ умишлено прикрива инцидентите и не се вземат мерки за подобряване на безопасността, коментира пред Клуб Z инж. Иван Иванов, който е бивш председател на управителния съвет на БДЖ.

От неделя е най-пресният случай на дерайлиране на пътнически влак. Тогава от релсите излязоха локомотив с два пътнически вагона на жп гара Стряма. За щастие нямаше жертви и пострадали.

Ако днес влакът не спираше на гара Белово, а минаваше транзитно с висока скорост, щяхме да говорим за поредната трагедия в жп транспорта. Щеше да се стигне до дерайлиране, което при висока скорост на движение щеше да е изключително страшно, категоричен е Иванов.

Според него безхаберието в железниците е плашещо и пътуването с влак в момента не гарантира живота и здравето на пътниците.

Изпратих десетки сигнали за нарушения на жп сигурността до прокуратурата и получих отговор, че са ги разпределили за проверка, съобщи още инж. Иванов.

Бившият БДЖ началник предприе собствена битка за разгласяване на нередностите по сигурността в железниците след жп катастрофата на гара Калояновец, при която на 12 юли миналата година дерайлира бързият влак София - Варна и загина машинистът Венко Тодоров. Иван Иванов му беше чичо.