Транспортният министър Ивайло Московски призна, че вина за тежките проблеми на БДЖ вина носи и бившият финансов министър в първото правителство на ГЕРБ Симеон Дянков.

Истината е, че тогава Симеон Дянков ме излъга. Две години работихме със Световната банка за получаването на държавен заем за преструктурирането на железниците. В него имаше много сериозна инвестиционна програма и се предвиждаше продажба на БДЖ-Товарни превози. Стартирахме непопулярни действия. Съкратихме влакове и 5000 служители. Накрая когато договорът вече беше готов Дянков отказа да го подпише, защото това щяло да наруши рамката на дефицита, обясни Московски пред Нова телевизия.

След това той обеща вече да не прави така.

Преди направихме само лошото - това, което ощетява хората. Това няма да го повторя, каза министърът.

Московски обясни още, че не всички от спрените в понеделник 38 влака ще бъдат възстановени. Причината е, че част от тях са обслужвани от стари и опасни електрически мотриси (32-ра серия), каквито вече няма да бъдат пускани в движение.

Предишни правителства са дали 8 лиценза на частни жп превозвачи и те са откъснали живо месо от БДЖ. Аз не съм виновен за това, че пазарният дял пада със зловещи темпове, посочи Московски.

Според него и синдикатите носят вина за това, тъй като не са се противопоставили на това естествено унищожаване на държавния превозвач.

Министърът потвърди, че фирма, свързана с енергийния бизнесмен Христо Ковачки също кандидатства за жп лиценз, въпреки че той дължи на БДЖ над 15 милиона лева.

Ако Ковачки е спазил критериите за получаване на лиценз, ще трябва да му издадем такъв. Иначе ще ни осъди, каза още министърът.