Продажбите на компютри са паднали с 2,1% през 2014 г. до 308,6 млн. бройки, показват данните на IDC.

През последните години настолните и преносимите компютри са обект на все по-нисък интерес заради все по-честото използване на таблети и смартфони с голям дисплей - т.нар. фаблети.

"Хората купуват компютри основно за да сменят старите си машини, които са на 3-5 години и са станали бавни и по-малко продуктивни", казва Джей Чоу, старши анализатор в IDC.

През четвъртото тримесечие на 2014 г. пазарът се е свил с 2,4% до 80,8 млн бройки, като лидер по продажби е Lenovo с дял от 19,9%, плътно следван от HP с 19,7%. Продажбите на компютрите на Apple за последното тримесечие са се увеличили с 19%, като производителят държи 7,3% от пазара.