Изкуствоведи в Нидерландия реабилитираха скица с маслени бои на Рембранд, която около век стояла забравена в тъмен ъгъл в музей, тъй като се смятала за имитация, при това груба, на прочутия художник, съобщава "Гардиън".

"Издигането на кръста", датирана в 40-те години на 17 век, дълго се смятала за работа на последовател на нидерланския творец, постигнал световна слава с картини като "Нощна стража".

В четвъртък от музея "Бредиус" в Хага, където платното се намира, откакто е закупено през 1921 г., съобщиха, че след прилагането на нови научни технологии, експертите смятат, че картината е авторска, на самия Рембранд.

"Убедена съм, че това е Рембранд", казва Йоханеке Верхаве, реставрирала маслената скица.

Творбата първо била купена от основателя на музея Абрахам Бредиус през 1921 г. Той също бил убеден, че е открил оригинален Рембранд. Но през годините поредица от експерти я оценяват като "груба имитация".

Един от основните им аргументи бил, че изглежда, че има липса на детайли при нанасянето на боята с четката.

Верхаве проучва творбата заедно с Йерун Гилтай, бивш куратор на картини на стари майстори в музея "Бойманс – Ван Бьонинген" в Ротердам, който първи преоткрива платното, когато прави проучвания преди година за книга, която пише за Рембранд.

"Гледах картината отново и отново. И движенията на четката. Брилянтни са..", казва той.

"Рембранд обикновено е много прецизен и фин, но това е доста грубо. Причината е, че маслената скица е подготовка за друга рисунка. Той иска да покаже композицията, груба идея как ще изглежда истинската картина", обяснява още експертът.