"Данните, които получих от общо 17 министерства, са за около 3000 служебни автомобила и над 1000 шофьори, които пряко обслужват държавните чиновници.” Това споделя във фейсбук депутатът от ДБ Ивайло Мирчев, който зададе писмени въпроси до всички ведомства колко коли и шофьори имат. 

По стара традиция още от комунистическо време повечето държавни чиновници от директор на дирекция нагоре имат шофьор и автомобил, който често ги обслужва и по лични задачи.

"В това число не влизат общините, прокуратурата (само тук служебните автомобили са 290, а в Бюрото за защита на Гешев има 37 служебни коли, от които само две струват 1 млн. лв.), съдилищата, останалите държавни и общински служби. Заедно с тях броят на автомобилите и шофьорите ще е поне двоен. Този брой е равен на два армейски батальона. Тази инициатива не е плод на желание за евтин популизъм, а опит да покажем реален проблем в администрацията, след което да преминем към неговото решаване. И не, това не е най-големият проблем пред страната ни, но е много показателен за начина на мислене”, пише Ивайло Мирчев.

Положението в парламента е подобно - там има 100 коли на 240 депутати. 

В редица държави в Западна Европа министерствата се обслужват от един или два автомобила - най-често един за министъра (който не се превозва от тяхната служба за охрана) и един оборотен.

От справките на министерствата, изпратени до Мирчев и качени на сайта на парламента, се вижда, че най-голям автопарк има Министерството на отбраната - 1718 коли. Министерството на икономиката и на здравеопазването стопанисват съответно 243 и 242 автомобила. Външно в София има 33 коли (предвидливо не са дали автопарка на дипломатическите ни мисии, където на места има коли колкото са и служителите), правосъдието разполага с 315 возила заедно с тези на Агенцията по вписванията, съдебната охраната и затворите. Образователното министерство разполага със 123 коли, а транспортното - с 247.

За всички тези автомобили министерствата плащат застраховки и техническо обслужване. За сметка на данъкоплатците, разбира се.