Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Европейската комисия започна антимонополно разследване срещу „Фейсбук“ по подозрение, че социалната мрежа може да е нарушила принципите на свободната конкуренция на пазара на тематична реклама, като използвайки данни, събрани от конкурентни услуги.

ЕК проверява също така дали американският гигант е интегрирал собствената си услуга за тематична реклама „Маркетплейс“ в социалната мрежа, което му е дало предимство пред конкурентите в нарушение на правилата на ЕС.

Брюксел иска да установи дали „Фейсбук“ е ползвал рекламни данни от потребители, присъстващи на неговата платформа, за да ги конкурира на други пазари, където платфомата присъства.

Това е поредният опит на европейските регулатори да поставят под контрол доминацията на големите технологични компании, отбелязва АФП, цитирана от БТА. Той  показва трайните им опасения, че данните, които тези онлайн платформи събират от клиентите си, се използват за конкурентни предимства пред тях.

„Фейсбук“ се използва от близо 3 милиарда души дневно, а почти 7 милиона компании рекламират там. Платформата събира големи масиви от данни за активността на потребители в нейната социална мрежа и извън нея, което й позволява да се прицели в специфични клиентски групи. Ще направим подробна проверка дали тези данни дават на „Фейсбук“ неправомерно конкурентно предимство най-вече в сектора на онлайн тематичната реклама, където хората купуват и продават всеки ден и където „Фейсбук“ се конкурира с компании, от които събира данни. В днешната цифрова икономика данните не трябва да бъдат използвани по начин, изкривяващ конкуренцията“, заяви изпълнителният зам.-председател на Комисията Маргрете Вестагер.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.