Европейската комисия започна антимонополно разследване срещу „Фейсбук“ по подозрение, че социалната мрежа може да е нарушила принципите на свободната конкуренция на пазара на тематична реклама, като използвайки данни, събрани от конкурентни услуги.

ЕК проверява също така дали американският гигант е интегрирал собствената си услуга за тематична реклама „Маркетплейс“ в социалната мрежа, което му е дало предимство пред конкурентите в нарушение на правилата на ЕС.

Брюксел иска да установи дали „Фейсбук“ е ползвал рекламни данни от потребители, присъстващи на неговата платформа, за да ги конкурира на други пазари, където платфомата присъства.

Това е поредният опит на европейските регулатори да поставят под контрол доминацията на големите технологични компании, отбелязва АФП, цитирана от БТА. Той  показва трайните им опасения, че данните, които тези онлайн платформи събират от клиентите си, се използват за конкурентни предимства пред тях.

„Фейсбук“ се използва от близо 3 милиарда души дневно, а почти 7 милиона компании рекламират там. Платформата събира големи масиви от данни за активността на потребители в нейната социална мрежа и извън нея, което й позволява да се прицели в специфични клиентски групи. Ще направим подробна проверка дали тези данни дават на „Фейсбук“ неправомерно конкурентно предимство най-вече в сектора на онлайн тематичната реклама, където хората купуват и продават всеки ден и където „Фейсбук“ се конкурира с компании, от които събира данни. В днешната цифрова икономика данните не трябва да бъдат използвани по начин, изкривяващ конкуренцията“, заяви изпълнителният зам.-председател на Комисията Маргрете Вестагер.