Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

В средата на февруари разликата в електоралните нагласи между ГЕРБ и БСП нараства. И управляващата партия се затвърждава като водач дни преди началото на предизборната кампания за нов парламент. Това показват последните проучвания на социологическите агенции „Тренд“ и „Маркет линкс“. 

Сравнението между данните от проучването ни през януари и февруари сочи, че дистанцията между първите две партии леко се увеличава в полза на ГЕРБ, която държи първото място с 28,9% от заявилите, че ще гласуват. БСП се ползва с подкрепата на 24,1% от гласуващите, се казва в изследването на „Тренд“.

То е направено по поръчка на вестник „24 часа“ и е реализирано в периода между 12 и 19 февруари 2021 г. чрез интервюта "лице в лице" сред 1008 души на възраст 18+.

Според „Маркет линкс“ разликата между двете водещи партии също расте - 24,6% биха подкрепили ГЕРБ/СДС, 18,9 на сто - БСП.

Данните са от проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и "Маркет линкс". То е проведено сред 1019 лица над 18 г. в страната в периода 17-24 февруари по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

„Виждаме прогресивно отваряне на ножицата между ГЕРБ и БСП. Въпреки високото неодобрение на управлението, към настоящия момент от ГЕРБ успяват да мобилизират доста сериозна подкрепа. Докато БСП за пореден месец не успява да се позиционира като достатъчно смислена алтернатива на управлението“, коментира пред бТВ социологът Добромир Живков от „Маркет линкс“.

Графика бТВ

 

От „Тренд“ прогнозират още запазване на формулата 5+2 за предстоящите избори – пет сигурни формации в следващото Народно събрание и две, които са на ръба на парламентарната бариера.

Малко по-малко от половината българи (47%) декларират, че със сигурност ще упражнят правото си на глас на предстоящите парламентарни избори. Тези, които се колебаят, остават малко над една пета (21 на сто). 23% пък декларират, че няма да гласуват на 4 април.

По данни на „Тренд“ „Има такъв народ“ запазва третата си позиция с 12,9% от гласуващите, следвана плътно от ДПС с 11,1 на сто. Моментната картина сочи, че "Демократична България" е петият сигурен участник в следващото Народно събрание с 6,2% от заявилите, че ще гласуват. „Изправи се! Мутри вън!“ и ВМРО са на ръба на парламентарната бариера и за тях предизборната кампания ще бъде от решаващо значение.

Под бариерата към момента остават новосформираната „Патриотична коалиция Воля-НФСБ“ (2,6 на сто) и Възраждане (1,1%). Останалите партии и коалиции събират под 1% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори.

13% биха гласували за „Има такъв народ“, 8,5% - за ДПС, 7,6 на сто - за „Демократична България“, 3,9% биха подкрепили „Изправи се! Мутри, вън!“, а 2,7 на сто - ВМРО, пък показва социологията на „Маркет линкс“

Разместване в персоналното одобрение на лидерите

Слави Трифонов има по-голямо лично одобрение от премиера Бойко Борисов и лидерката на „Изправи се.бг“ Мая Манолова, сочат още данните на „Маркет линкс“. Трифонов е с 32% политическо доверие, а Мая Манолова и Бойко Борисов получават еднакво доверие – 25%.

Графика бТВ

Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов е с 20% доверие, съпредседателят на ДБ Христо Иванов – с 15 на сто, а председателят на ДПС Мустафа Карадайъ – с 9%.

Българските граждани продължават да бъдат неудовлетворени от посоката на развитие на страната. „Няма съществено изменение в нагласите“, коментира Добромир Живков като подчерта „силно негативната оценка“, която дават анкетираните. 

Коментари

....

ПП "Възраждане" оцеля като партия и вероятно пак ще получава държавна субсидия, след като са над 1,00%. Същото важи за Марешки-Симеонов, ВМРО и "Мутри, вън!". Другите 5 водещи формации влизат директно на парламентарните банки. Така или иначе, очаквам ново начало след 04.04.2021 г. и ускорена модернизация на държавата ни.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.