В обширен обзорен материал на БНТ се обяснява, че всичко с укреплението срещу свлачища на пътя за Рилския манастир е изпълнено прекрасно. Само дето и днес пътят остава напълно затворен, след като огромен скален къс падна на платното, при това по-малко от две седмии след като премиерът Бойко Борисов го откри тържествено.

По думите на самия министър-председател във фейсбук ремонтът е за 6 млн. лв., но ресорният зам.-министър Николай Нанков, от друга страна, обяви, че парите още не са платени на изпълнителя, защото имало още дейности.

Пред националната телевизия проф. Николай Жечев - проектант на обекта, обявява: 

Тази ограда, тя не е предназначена за такива големи късове, които имат голяма енергия, тя е предназначена за скалните късове, които са над веждата на свлачището. Тези диагонални въжета са предназначени да намалят енергията на този камък и да няма такива поражения.

Ръководената от Емил Кошлуков медия казва, че експертите били категорични, че извършените до момента укрепителни дейности са предотвратили активизирането на много по-големи свлачищни процеси, които биха довели до затваряне на пътя минимум за половин година (не става ясно дали са търсени и други "експерти" освен заангажираните пряко с изпълнението на дейностите, б.р.). Въпреки това се казва, че проектът за укрепване на свлачищните дейности в района все още не е реализиран напълно.

И още - вчера геолози са направили оглед и... "ще решават какви допълни мерки ще се предприемат, за да се обезопаси мястото".

"Заключението им е, че изградената стена е поела голяма част от пораженията от активизиралия се срутищен процес.

Укрепителната мрежа на пътя за Рилския манастир не е могла да удържи тежестта на огромния скален къс, който е бил над 30 тона и затова той е паднал на пътното платно", пояснява още БНТ.

Дотогава, въпреки че срутището е напълно разчистено, пътят остава затворен поне до края на валежите. Той ще може да се използва само от духовенството и служителите на Рилския манастир. Ще бъде създадена и специална организация на движението.

Имаме да поставяме 5900 м високоякостни въжета, които да облекат ската и да намалят тази енергия на падащите скални късове. Имаме допълнително да анкерираме както всички големи късове, така и участъци, допълнително от самия скат. Също така имаме да правим хоризонтални сондажи, допълни проф. Жечев.

И още: 

Ще бъде поставена светофарна уредба със сигнализист, който ще командва светофарната уредба, но мислим за момента, че е най-безопасно това да се случва само в светлата част на деня. През нощта пътят ще бъде затворен, казва пред БНТ и Стоян Беличев - изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД.