С новия си модел XP1 американският производител Hyperion затвърди мотото си "Космическа технология на пътя". Суперколата ще може да изминава около 1600 километра след едно зареждане с компресиран водород.

Автомобилите с водородни горивни клетки на практика са електромобили. Водородът генерира енергия, която се произвежда на момента, вместо да се съхранява в батерии в колата. Енергията захранва електрическите мотори на колата, които могат да достигнат до впечатляващите 1000 конски сили. XP1 е със задвижване и на четирите гуми и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.2 секунди, а максималната му скорост e 350 км/ч. 

Суперколата не гори водород, а използва горивни клетки, които смесват водород с кислород от въздуха и генерират енергия, така че единственият отпадъчен продукт е вода. Най-голямото предизвикателство за футуристичния модел в момента остава зареждането. В сравнение с бензина и дизела и дори станциите за електрическо зареждане, инфраструктурата за зареждане с водородно гориво е оскъдна. Водородът е най-често срещаният елемент в природата, но не може да съществува самостоятелно. Преди да бъде използван като гориво, той трябва да бъде набавен от молекули като тези на водата. 

За разлика от електромобилите, чиито батерии са тежки и се износват бързо, водородният автомобил XP1 е доста по-лек, а животът на електрическите му мотори е доста по-дълъг.

Към момента не е известно колко ще струва автомобилът, тъй като това зависи от крайните му показатели. Предполага се, че цената на суперкола с такъв пробег и мощност би могла да достигне милиони.