Лобисти от ГЕРБ, обслужващи интересите на 2-3 големи компании в София, организираха снощната блокада на "Орлов мост". Това обявиха от парламентарната група на БСП.

Според депутата Георги Свиленски цялата вина за хаоса в таксиметровия бранш е на Министерството на транспорта.

"За 8 месеца министерството на транспорта не направи нищо, нямаха никакви предложения за законодателни промени и в момента играят с лобито в ГЕРБ, което е в комбина с таксиметровия картел", каза той.

Свиленски посочи, че друга част от партията на Бойко Борисов се опитва наистина да подкрепи шофьорите и гражданите. Именно заради тяхното несъгласие е имало опасност да не минат текстовете на лобистите в Закона за автомобилните превози, с които ще се разреши на водачи да извършват таксиметрови услуги за своя сметка, но от името на друг превозвач. Скандалните поправки изненадващо бяха извадени от дневния ред преди парламентарното заседание в сряда.

"Ситуацията е абсурдна. В София има таксиметрова компания с 900 коли, от които едва 4 са нейни", заяви народният представител Румен Гечев.

И добави:

"Реално това не са превозвачи, а финансови посредници, които карат стотици хора да работят при унизителни условия и да им плащат".

Според Гечев тези компании ощетяват държавния бюджет като не внасят данъци и осигуровки.

От БСП бяха категорични, че голямата част от шофьорите, които незаконно блокираха "Орлов мост" изобщо не са знаели за какво са там.

"Беше им разпоредено да отидат, лъжат ги, че сегашният закон не е в техен интерес", заяви Георги Свиленски.

След БСП в кулоарите на парламента изявление направи и Станислав Иванов от ГЕРБ, който е основният инициатор за връщането на стария ред, при който държавата не получава данъци и осигуровки от такситата, а клиентите не знаят кой ги вози в жълтите коли. 

"Не може заради 100 човека да страдат 30 000. Другата седмица пак ще внесем поправките в закона. Сега ги отложихме само, за да намалим долния праг на бъдещия патент за такситата от 400 на 300 лева", каза той.

Преди десетина дни по време на заседатие на транспортната комисия депутатът Иванов бе обвинен директно в лобизъм от колегата си Цветомир Михов също от ГЕРБ. Именно Михов и Иван Вълков бяха двамата народни представители, които миналата есен успяха да прокарат законодателна промяна задължаваща фирмите превозвачи да назначат шофьорите си на трудов договор.