Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Парламентът отхвърли проектопромените в Закона за местните данъци и такси, внесени от Менда Стоянова и още двама депутати от ГЕРБ. С тях под предтекст, че се въвежда патентен данък за шофьорите на жълтите коли, се правеха промени и в Закона за автомобилните превози, с които услугата да се извършва от "лица от името на регистриран превозвач".

Този текст от същия закон отпадна само преди месец и фирмите превозвачи бяха задължени да назначат шофьорите си или самите таксиметрови водачи да се регистрират като превозвач. Така нивото на отговорност в бранша се повишава многократно и укриването на данъци и обороти ставаше трудна задача. Досега жълтите коли возеха, облепени със стикери на някоя известна компания, а таксиметровият апарат в масовия случай бе регистриран на дружество едноличен търговец, което укриваше данъци и осигуровки.

Поправката "Менда" връщаше точно това положение, но срещна яростен отпор от страна на депутатите от всички парламентарни групи, включително и на част от депутатите на ГЕРБ, които не гласуваха. Така на светлинното табло в пленарната зала проектозаконът бе отхвърлен със 71 гласа "за", 38 "против" и 42 "въздържали се". От гласувалите в подкрепа на скандалната промяна 69 бяха от ГЕРБ и само двама от други политически сили.

Не помогна и поисканото прегласуване от Менда Стоянова. Резултатът се повтори и поправката определена от много депутати като "лобистка" не мина.

Така най-накрая таксиметровият бранш ще трябва да заработи по ясни правила, каквито досега нямаше. 

Очаквайте подробности!

Ключови думи

Коментари

Поправката не е лобистка, не е против таксиджиите, напротив. Данъкът от 400 до 1000 годишно всъщност е много нисък данък. Лице на трудов договор плаща далеч повече данък общ доход. В момента е спорно дали плащат и толкова таксиджиите

gruh

За друго иде реч тука. Поправката може да е лобистка, н осегашното положение представлява още една свръхрегулация и намалява гъвкавостта в бранша. Защо се възпрепятства свободното договаряне?

DogWoman

"Така най-накрая таксиметровият бранш ще трябва да заработи по ясни правила, каквито досега нямаше." Със специален акцент върху ЩЕ ТРЯБВА. Между другото за "лобистка" може да са я обявили контралобисти. Де да знае човек в тази държава.

копърчо

Лобистки - в полза на паралийте, не на таксиджийте!

Защо? Таксиджиите е време да плащат данъци. Днес лице на минимална работна заплата плаща 38 лева ДОД-месечно-почти 500 лв годишно-тоест най-бедните плащат повече данък от таксиджийте

дебелян пеевский

Не ми е ясно тая Манда с каква "експертиза" води тия комисии. Но гербавите всичките са некви такива - най-неуката, проста и алчна прослойка на БКП.

Хаха Сега Менда ще трябва да върне парите, които е взела, за да прокара тази поправка. Деба и мошениците.

Алексей

А..., няма да връща нищо, ще и ги приспаднат от бъдещи "услуги".

копърчо

Тя е на абонамент!

ТАКСИ

90 % ОТ ТАКСИМЕТРОВИТЕ ШОФЬОРИ РАБОТЯТ ЗА СОБСТВЕНА СМЕТКА , ТЕ СА ХОРАТА КОИТО ПРИБИРАТ ОБОРОТА.КАК ТОГАВА ТЕЗИ ХОРА ЩЕ БЪДАТ НАЗНАЧАВАНИ НА ТРУДОВ ДОГОВОР ОТ ЛИЦЕНЗИРАН ПРЕВОЗВАЧ , КАТО ТЕ НЕ ПОЛУЧАВАТ ЗАПЛАТА , А РАБОТЯТ С КОЛИТЕ СИ И ОБОРОТА ОСТАВЯ ЕДИНСТВЕНО ЗА ТЯХ.НАЙ - НОРМАЛНИЯ И ЗАКОНЕН НАЧИН БЕШЕ ТОЗИ , КОЙТО ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ГО ПРЕМАХВАТ - ВОДАЧА ДА РАБОТИ ЗА СВОЯ СМЕТКА ОТ ИМЕТО НА ЛИЦЕНЗИРАН ПРЕВОЗВАЧ.ЧЕСТИТО ОТНОВО ТАКСИТАТА ЩЕ СА В СИВИЯ СЕКТОР.

Защо тогава МЕНТА,твърди / и не само тя,а и други - например преговарящия от името на БРАНША Румен Крумов/,че въпросните приходи, правилно норечено ПРИБИРАНЕ,не се облагат с данъци и осигуровки?

НАЙ-ПРАВИЛНОТО И СЪОТВЕТНО ЗАКОНОВО РЕШЕНИЕ ВНЕСЕНО ОТ МЕНДА СТОЯНОВА. НО ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ИМА МНОГО НЕКОМПЕТЕНТНИ ХОРА , КОИТО ГЛАСУВАТ ПРОСТО ЗА ДА ГО НАПРАВЯТ.ИМЕННО ВОДАЧИТЕ СА ТЕЗИ , КОИТО РАБОТЯТ ЗА СВОЯ СМЕТКА И СА МНОГО МАЛКО ХОРАТА , КОИТО РАБОТЯТ ПО ТОЗИ НАЧИН- ЗАКОНОВО И ЧЕСТНО. ПОВЕЧЕТО СА В ПРЕВОЗВАЧИ ФАНТОМИ , НА КОИТО ИМ СЕ ТРУПА ОБОРОТ , КОЙТО НИКЪДЕ СЪОТВЕТНО НЕ СЕ ОБЯВЯВА.КАЖЕТЕ МИ ТОГВА КАК ЩЕ ВЛЕЗНАТ ПАРИ В ДЪРЖАВНАТА ХАЗНА , КАТО ИСКАТ ДА УТВЪРДАТ ТОЧНО ТАЗИ НЕЗАКОННА ПРАКТИКА.

Запознат

Няма лобизъм на Менда, а голямо шубе. Цялата работа дойде от там, че ГЕРБ се насраха да не вземат бакшишите да окупират парламента, че тогава ще им се види тясна София.

освен,че си запознат, си и абсолютно прав

Развеселен

след като само двама депутати извън моите хора са подкрепи законопроекта, значи е ненужна промяната в закона

Сега, за теб е ясно, че и да ти се издрискат върху главата "твоите хора" ти пак ще си ги харесваш.

Н.Николова

Използвам този сайт,за да споделя възхищението си от българската журналистика(на фона на герберския парламентарен живот). Братя и сестри,гледах едно видео по фрогнюз и след като спрях да се държа за главата,пиша:Къде,в нормалния свят,човек хем е подлога,хем са го спуквали от бой?Само в Бг!!!!.А ,да!И погнусата се нарича тролене. Между другото жената на видеото носеше такава пола,каквато носеше баба,когато ходеше на полето в Пловдивско.Беше отдавна,сега е на 90 и определението "гьонсурат"е на светлинни години от лицето и.А и полата повече и отиваше!

Лазаров окей форевар

Промените в законите са изцяло лобистки и не защитават нито клиентите нито водачите на таксиметровите автомобили. Защитават таксиметровата мафия в т.ч. лизинговата мафия и големите таксиметрови компании, които в никакъв случай не могат да се нарекат и дефакто и деюре таксиметрови компании. Първата промяна в Закона за автомобилните превози бе направена в полза на Юбер вероятно след раздадени финансови средства. Така всички шофьори на Юбер ще станат превозвачи и ще се легализират на пазара. Обаче с тези поправки се удариха именно големите "таксиметрови" компании като Ок супертранс, Йес енд Йелоу, Радио Св Такси, Едно евро и т.н., които по същество са ЖЪЛТ ЮБЕР!!! Предоставят ЦДП т.е. връзка клиент-водач и нищо повече. С втората поправка в Закона за Местните данъци и такси се целеше да се върне старото положение и таксиметровата мафия да продължи да си лапа кървавите милиони от шофьорите и да не плаща нищо. Най-вероятто бяха раздадени още купища пари отново на депутати от Герб, но от друго лоби. Остава въпроса: Кой е дал повече пари и кой ще спечели? Вероятно в тези дни още пари ще се додават и времето ще покаже дали поправката в Закона за местните данъци и такси в частта си за патентен данък за такситата ще мине на второ четене. НАРОДА Е ПРОСТ И СИ ЗАСЛУЖАВА И МАФИЯТА И УПРАВЛЯВАЩИТЕ!!!! Ликувайте роби!!!

Lazar-OFF

Извими ме но ще ти поясня: второчетене не може да има,"РАБОТНАТА СРЕЩА" на МЕНТА за следващия вторник нямя дя се състои,същите и подобни изменения на закона не могат да се предлагат в следващите три месеца,а повечето РАЗРЕШЕНИЯ изтичат в този период и последващота действие няма да е пред парламента, а в офисите на "ГОЛЕМИТЕ"фирми ,където шофьорите ще въздават възмездие за годините на драконовски грабеж упражнен върху им.Гарантирам,че това повече няма да се случи.

socialen

С 10% плосък олигархичен данък, зацементиран от Борисов и преименувалото се СДС, Хазната е празна! За да се пазят Свръхбогаташите от справедливо и модерно прогресивно данъчно облагане, се дои Народът и най-вече малобройната средна класа.

socialen

Да продължа първия си коментар - Затова Мента Стоянова е права, че е лобиистка за държавния бюджет. 16 милиарда нов външен дълг към частните западни кредитори трябва да се плаща. При изпадналата при Борисов в депресия икономика, единственият начин за това са скрити данъци и окастряне на държавните разходи. Борисов ни заби за пореден път и окончателно с този никому ненужен кредит!

asocialen

а защо МЕНТА твърдейки,че такситата не плащат данъци, не отправи въпроса ЗАЩО и срещу КАКВО не се плащат данъци и осигуровки, към съпартиеца си и министър за втори мандат Ивайло Московски - един от виновниците и корумпиран съучастник в ограбването на труда на таксиметровите водачи.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.