Служителите в Национална компания "Железопътна инфраструктура" се готвят за стачка, защото не са съгласни с предложението на компанията за възнагражденията в компанията. Това заяви шефът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев за Клуб Z. 

В момента текат преговорите по новия колективен трудов договор, който ще е в сила през следващите две години, а позициите на работещите и ръководството на НКЖИ се разминават по основния проблем: парите.

Предлага ни се увеличение на заплатите с 5 процента, но в същото време да отпаднат бонусите за резултати, обясни детайлите по преговорите Бунев. Според него надбавката е между 3 и 7 процента и ако предложението на ръководството на НКЖИ бъде прието, то реално парите на най-добрите служители в компанията ще намалеят. Няма да отстъпим при по-малко от 10 процента увеличение на заплатите, категоричен е профсъюзният лидер.

Железничарите са бесни, че докато техните заплати не мърдат от години доходите на шефовете в компанията са увеличени с над 30 процента. От синдиката имали информация, че заплатите на висшия мениджмънт в релсовата компания са обвързани с минималната работна заплата.

Клуб Z провери информацията чрез свои източници в релсовата компания и се оказа, че тя е... вярна. Генералният директор Милчо Ламбрев има мениджърски договор, според който заплатата му е равна на 11 минимални работни заплати за страната. В момента това е 3740 лева. По същата схема преди три години Ламбрев се е разписвал срещу 2640 лв. Така че ръстът на основната му заплата е точно с 29,41 процента.

Справката на Клуб Z показа и, че още доходите на още 14 ръководни кадри в НКЖИ са обвързани със заплатата на генералния директор. Двамата му заместници получават по 85% от заплатата на Ламбрев или по 3179 лева. Други 12 шефове на отдели в компанията вземат 80% от заплатата на генералния директор, което им осигурява почти по 3000 лева на месец.

В същото време средната заплата в НКЖИ е около 750 лева и почти не е мърдала през последните години. За разлика от БДЖ релсовата компания не изнемогва от многомилионни дългове, но пък има несъбрани вземания за над 100 милиона лева. Длъжник им е националният жп превозвач.

Във вторник ще имаме среща и ако не се стигне до споразумение, наистина ще започнем протести, закани се Петър Бунев.