Напразни ли са огромните инвестиции в сектора на електрическите превозни средства от германските производители, включително "Мерцедес", BMW и "Volkswagen", през последното десетилетие? Голяма част от автомобилните компании в Китай вярват, че традиционните германски марки не могат да се конкурират с китайските производители.

Докъде са слуховете и къде истината, обсъжда днес в редовното си предаване "Ускорение" Дойче веле.

Според вътрешните планове "Мерцедес" имаше за цел да постигне повече от 20% от продажбите си с изцяло електрически коли през 2023 г. Базираната в Щутгарт компания обаче успя да постигне дял от едва 12% доставени алектромобила от приблизително 2 милиона продадени миналата година. Предвид това темпо изглежда нереалистично за традиционния немски производител да достигне изцяло електрически продажби до 2030 г.

След вълна от критики, ръководителят на "Мерцедес" - Ола Келениус, слага край на своята цялостна електрическа стратегия, като на практика я намали наполовина.

До края на това десетилетие съотношението в продажбите на хибридните електромобили може да достигне най-много 50%, но това не означава, че западните компании са се отказали, подчертава медията.

"Съобщенията за смъртта на електрическото превозно средство са силно преувеличени", шегува се обаче пред Дойче вече експерт

Петер Финтл окачестви случващото се като "лек пробив".

“Пътищата към устойчива мобилност в много случаи ще бъдат електрически. И индустрията е готова - желаеща и способна да следва този ритъм за по-голямата част от автомобилите”, категоричен е Финтл.