Китайската промишленост се е възстановила през март, когато властите смекчиха мерките срещу разпространението на COVID-19 и позволиха на заводите отново да заработят, информира Асошиейтед прес, цитиран от БТА.

Въпреки това обаче браншовата организация предупреждава, че пред пълното възстановяване на икономиката все още има предизвикателства.

Индексът на мениджърите по доставките на китайската статистическа служба и на китайската федерация по логистика и доставки е нараснал до 52 пункта след рекордния февруарски минимум от 35,7 пункта по 100-пунктовата скала. Стойността от 50 пункта е прагът, който разделя растеж от спад.

Федерацията и експерти от частния сектор обаче предупреждават, че икономиката все още е изправена пред предизвикателства, докато производителите възстановяват снабдителните вериги, а властите се опитват да предотвратят ново разпространение на коронавируса със завръщането на служителите по работните им места.

Най-ниската точка е зад гърба ни, но все още не е време да празнуваме, предупреждава Лари Ху от Макуори кепитъл (Maquerie Capital).

Според експерта икономиката е изправена пред евентуални предизвикателства, включително втора вълна на епидемията, възможна световна рецесия и финансов шок заради срива в цените на петрола.

Блокирането на китайската икономика разпрати шокови вълни по целия свят, засегна азиатските страни, осигуряващи доставки на компоненти и суровини за китайските заводи, и предизвика сериозни затруднения за морските товарни превози, авиацията и други сектори.

Властите обявиха, че сектори, в които доминират държавните предприятия като стоманодобива, са близо до нормалните производствени равнища, но автомобилостроенето и други браншове с преобладаващо частни играчи все още работят при по-ниска натовареност от обичайната. Степента на възстановяването им ще зависи от скоростта, с която може да се възстановят веригите им за доставки.

Най-новите данни не указват, че икономическата активност се е възстановила напълно, отбелязва федерацията по логистика и доставки.