Свети Валентин, колкото и недолюбван да е от българските патриоти, е празник със страхотен потенциал за големия бизнес. И поради това неуспешният старт на приложението на Facebook за запознанства в Европа на 13 февруари бе плесник в лицето на компанията.

По всичко обаче личи, че е напълно заслужен. Според ирландските регулатори (тъй като там е централата на Зукърбърг на Стария континент) те са спрели техногиганта заради липса на ранно предупреждение и легално изискуемия анализ на рисковете. Това се изисква от новия европейски стандарт GDPR при въвеждането на нов метод за обработка на данни.

Facebook работи върху конкурент на Tinder - един от най-популярните app-ове за срещи, от близо 2 години. "Иновативното" е това, че ползва голяма част от информацията, с която вече разполага от стотиците си милиони налични потребители.

Приложението бе тествано в Колумбия и някои азиатски страни, а миналата есен бе пуснато в САЩ непосредствено след 5 млрд. долара глоба, наложени им от Федералната комисия по търговия (FTC) за минали гафове със сигурността на данните на потребителите.

Както става ясно от позиция на ирландския регулатор, хората на Зукърбърг са отказали да дадат изискани документи и после са обявили отлагане на пускането.