Основен приоритет в програмата на арх. Борислав Игнатов за кмет на София са децата. В раздела „София - столица на децата“ се казва, че образованието трябва да се превърне в истински приоритет на всички институции и общината трябва да заеме мястото си в центъра на този процес.  

Уверени, че общината може да реши проблемите на всяко училище в частта инфраструктура, сигурност и материална база, както да се пребори с отпадането на деца от училище и да осигури подкрепа за учителската общност, която все по-често страда от синдрома на професионалното изчерпване, "Демократична България" организира публична дискусия с арх. Борислав Игнатов и изявени специалисти в сферата на образованието, кандидати за общински съветници - Маргарита Игнатова, кандидат за общински съветник от "Демократи за силна България", Димитър Лазаров, кандидат за общински съветник от гражданската квота на "Да, България!", Мария Ландова, кандидат за общински съветник от гражданската квота на "Да, България!", Златина Станкова, кандидат за общински съветник от Зеленото движение, съобщиха от обединението. 

Дискусията ще се състои в четвъртък, 17.10.2019 г., в литературен клуб „Перото“ на НДК от 18:30 часа.

На срещата ще бъдат обсъдени важните дефицити, от които страда българското образование, като това, че общината е абдикирала от решаването на разделението между училищата на “елитни” и “неелитни”, “център” - “крайни квартали”, както и осигуряването на качествена и приобщаваща училищна среда за всяко дете.

Важните акценти в програмата са:

  • Иновативното решение за справяне с проблема с липсата на места в детските ясли – чрез придобиване от общината на помещения в новостроящите се сгради.
  • Ваучерна система за семействата на децата, които не са класирани за детски ясли и градини в собствения си район – те ще получат общинска дотация за записването в частни детски заведения.
  • Подобряване качеството на храната, която децата получават в учебните заведения, и засилен контрол.
  • Едносменен сутрешен режим на обучение за всички деца от 1 до 4 клас и целодневна организация на учебния ден за тях.
  • Осигуряване на възможност за провеждане на спортни занятия във всяко училище и детска градина.
  • Еднакво качество на всички учебни институции.
  • По-добри условия на работа на учителите и непедагогическите служители.
  • Семейни културни ваучери – защото културните политики към децата трябва да са продължение на образователните политики и те трудно могат да бъдат разграничени. Имам предвид достъп до култура и приобщаваща културна среда, цялостен жизнен стил в противовес на бруталността, агресията и цинизма, в който живеем.
  • Дигитална занималня – съвместно с читалищата, която да ангажира допълнителните занимания на децата по съвременен начин и да контролира образованието в сянка.
  • Общината може да координира взаимодействието и интеграцията между образование и култура за пълноценно интелектуално, емоционално и творческо развитие на децата. Както и да гарантира достъпа и ранното приобщаване към изкуство и култура, за да може децата, учениците и младежите да израснат като активни публики.
  • Общината може да координира и подкрепя извънкласните и извънучилищните дейности като превенция на различните рискове, на които са изложени децата, учениците и младежите – зависимости, насилие, агресия, ранно отпадане от образователната система, дискриминация.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ.