Подкрепяната от БСП кандидатка за кмет на София Мая Манолова нападна днес главната си конкурентка за поста, заемащата го в момента Йорданка Фандъкова заради обществени поръчки в градския транспорт, които се дават в навечерието на местните избори.

Манолова обвини Столичната община в "непрозрачно харчене на огромен финансов ресурс" при закупуването на електробуси и зарядни станции за 80 млн. лева.

Тя обвини градската управа, че не е обсъдила с гражданите какви точно електробуси да бъдат купени.

"Възникват въпроси защо тези поръчки са обявени – едната на 27 август 2019 г., другата на 9 септември и ще бъдат отворени буквално два дни преди изборите, на 23 и 24 октомври т. г., при това едната поръчка, забележете, която уж е спешна, е трябвало да бъде отворена на 9 октомври 2019 г. - написа Манолова във Фейсбук. - Но с промяна в параметрите на тази процедура, столичното транспортно дружество насрочва датата на отваряне на предложенията за 23 октомври 2019 г."

"Готова съм във вторник да поставя в плик името на кандидата, който ще спечели едната поръчка, която е пренасочена от 9 октомври за 23 октомври 2019 г., забележете, за да няма време да се развихри скандал с предварително определения, спечелил кандидат- написа още тя в социалната мрежа. - Искам да попитам дали г-жа Йорданка Фандъкова ще продължава да използва общински ресурс в своята предизборна кампания".

ГЕРБ веднага реагира остро, отхвърляйки обвиненията на доскорошния омбудсман:

„Тя (Манолова - б.р.) е опитен политик и е учудваща некомпетентността, която проявява по елементарни въпроси. С изявленията си за обществените поръчки, г-жа Манолова показва пълна липса на компетентност за европейските проекти, тяхната защита и изпълнение“, каза в изявление групата на столичните общински съветници от управляващата партия.

Според тях поведението на Манолова заплашва реализацията за спечелени проекти за европейско финансиране и осъществяването на конкретни мерки за подобряване чистота на атмосферния въздух.

„До края на 2019 г. София има възможност да защити проекти за екологичен транспорт - 82 електробуса, 30 тролейбуса и 25 трамвая - се казва още в изявлението. - Така нареченият „независим" кандидат на БСП Манолова повтаря поведението си от времената на подкрепяния от нея кабинет „Орешарски", когато европейските програми бяха затворени за България. Нека си спомним, че с нейния глас тогава се създаде Министерство на инвестиционното проектиране, чиято цел бе да отклони финансови средства от София и да блокира развитието на града“.

„Никоя от размахваните от Манолова обществени поръчки няма да приключи преди изборите, но тя не знае това, очевидно защото не си е направила труда да се запознае с процедурите. В битката на Манолова за София и лакомията ѝ за власт жертва са гражданите“, се посочва още в позицията.