Финансовият министър Владислав Горанов попита президента Румен Радев дали се опитва да протака сделката за F-16. Горанов и вицепремиерът Красимир Каракачанов коментираха изявлението на президента по темата.

"Аз не мога да упрекна американската страна, нито българската страна в това, че двата парламента и двете правителства са се разбрали около определени решения, а видите ли българският президент поставя под съмнение начинът, по който това решение е постигнато. Не на последно място да го попитам ще върне ли закона за бюджета, тъй като те са свързани и това част ли е от един сценарий за протакване на сделката. Да се готвим ли и да очакваме ли вето и върху закона за държавния бюджет или смятаме, че с тази провокация е достатъчна", каза Горанов.

Той припомни, че във всяка една от държавите, където са правени подобни сделки, те са били значителни като цена. Според него обаче е неприемливо подобен дебат да се превръща в популистки.

"Ние сме готови българският парламент да заседава допълнително и да бъде преодоляно и едно евентуално вето върху закона за държавния бюджет", каза още Горанов.

Каракачанов отрече да има скрити задължения по договора.

"Всички тези опити да се всява страх в обществото, че ние ще бъдем натоварени с излишни допълнителни разходи, не отговарят на истината. Както и, че самолетите не са в способност да изпълняват своите задължения не само при охрана на въздушното пространство на България". Не съм съгласен с аргумента, че по този въпрос за закупуване на тези самолети не е имало достатъчен дебат. Още преди да стана министър на отбраната тече дебатът какви ще бъдат новите самолети за нашата авиация. Две години и четири месеца вече това е тема, която не слиза от медиите и от обществените коментари. Това е тема, която многократно се е разглеждала и в парламента, и в комисията по отбрана. Обсъждала се е и на професионално и на политическо ниво. Не виждам какво ново може да се каже в този дебат, освен това вече, което е изговорено", каза още Каракачанов.

Той допълни, че годишната поддръжка на F-16 излиза по-евтино отколкото годишната поддръжка на "Грипен".