Една трета от официалната предизборна кампания вече премина и новините от проявите на кандидатите за народни представители стават все повече. Огромната част от тях са еднотипни – кандидатът Х посещава населено място Y и дарява сумата Z на местните хора.

Предизвиканите от наводненията бедствия насочиха голяма част от активността на кандидат-депутатите в пострадалите региони. Наводнения обаче имаше и преди началото на предизборната кампания, но дарителството сега е силно учестено.

Ето само извадка от съобщенията, които пресцентровете на партиите – национални и регионални, изпратиха до медиите в последните няколко дни:

"Водачът на листата на ГЕРБ-Силистра Милена Дамянова и кандидатите за народни представители от региона Алтимир Адамов, Денка Михайлова и Янка Господинова дариха дрехи, обувки и хранителни продукти на пострадалите от наводнението жители в дуловското село Долец".

"Тетрадки, моливи, блокчета и други материали, необходими за началото на учебната година, дари днес кандидатът за народен представител от листата на коалиция „БСП лява България“ Калин Милчев на директорката на Дома за деца лишени от родителска грижа „Олга Скобелева“ в Пловдив“.

Кандидат-депутатите на ДПС - Смолян подариха футболна екипировка на футболния клуб в рудоземското село Чепинци“.

"Водачът на листата на реформаторския блок в Монтана доц. Борислав Великов дари пари на две пострадали семейства от Берковица и село Говежда“.

„С дарение на лични средства и труд кандидатите за народни представители от Коалиция „Патриотичен фронт – НФСБ и ВМРО” възстановиха медната обшивка на кубето на паметника на Матей Преображенски - Миткалото край Ново село“.

"Кандидат-депутатът от АТАКА от 1-ви МИР Благоевград и 26-и МИР София област Кристиян Димитров и симпатизанти от местната структура на националистите в Своге почетоха патронния празник на село Миланово, който съвпадна с Малка Богородица. Димитров дари средства за приготвянето на курбан по повод християнския празник. Патриотът и друг път е помагал на селото“.

"Кандидатът за министър-председател Николай Бареков направи пет дарения във варненския квартал Аспарухово, пострадал от наводненията това лято. Лидерът на "България без цензура" помогна на 10 семейства от квартала, както и на четири институции, засегнати от потопа - училището за незрящи деца, храм „Св. Княз Борис Михаил“, читалището и детска градина „Морски свят“ в Аспарухово. Общо за 10 хиляди лева“.

Подобни сюжети летят всекидневно от пресцентровете на партиите. После биват публикувани в регионални и национални онлайн и хартиени издания. Срещу пари. Телевизионните зрители наблюдават актовете на дарение в платените предизборни хроники. Пак срещу пари. И така всеки ден.

Така акциите по даряване се оказват далеч по-скъпи от самите дарения. Предизборни щабове, медийни съветници, фотографи и оператори, редактори... Всички работят, за да може в края на деня публиката да прочете/види как кандидат Х е посетил населеното място Y и е дарил сумата Z. Всички по веригата получават нещо за труда си, а цялата сметка обикновено се плаща щабовете.

По-скъпо се оказва снимането на дарението, отколкото самото дарение. Вероятно защото е по-важно.