Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков съобщи, че България ще се опита да издейства отлагане на новото решение за международните превози в ЕС, което засяга интересите на българските превозвачи, тъй като увеличава разходите им.

Желязков ще обсъди възможността за дерогация на приетото решение по пакета "Мобилност", което въвежда задължителни почивки извън кабината, прибиране на всеки 4 седмици и по-високо заплащане за шофьорите, базирано на командировъчните в съответната европейска държава, в която пътуват.

"Ако парламентът приеме тези предложения, тогава отиваме на триалози по време на румънско председателство и евентуалното влизане в сила ще стане 2020 г. по отношение на директивата за командироването - и след 18 месеца от датата на приемане по отношение на каботажа", заяви Желязков.



Министърът и депутатите ще се опитат да прокарат въпроса за обсъждане в Европейския парламент на пленарното заседание през следващата седмица.

На въпроса как преценява шансовете исканията да бъдат приети транспортният министър отговори, че е умерен оптимист: "Връщането на МПС, на камиона беше червената линия, затова аз съм умерен оптимист за възможностите в парламента да се увеличи броят на крострейд операциите и да се предвиди дерогация на правилото за забрана за ползването на почивките в кабината, защото това, предполагам, че ще бъде една тема, свързана с инвестирането в необходима инфраструктура." 



От Съюза на международните превозвачи прогнозираха фалити на български транспортни фирми, след като в Брюксел беше приет пакет "Мобилност 1". Йордан Арабаджиев от Съюза подчерта негативите на измененията: "Водачът ще трябва да се прибира на всеки четири седмици до страната, където е установена фирмата. Спането ще бъде вече извън кабината. Ако се извършват превози Франция - Германия, ставката за командироване трябва да бъде съответно за Франция или Германия, каквито са тези ставки."

По думите му единственото постижение е камионът да не се връща в страната, където е базирана компанията.