"Български пощи" са започнали труден преход от аналоговите към дигиталните технологии. 

Добрата новина е, че пенсионерите скоро ще могат да избират в коя поща ще могат да получават пенсията си. Това ще стане възможно след като в края на септември заработи т. нар. "електронен пенсионен картон", обявиха от "Български пощи" пред Клуб Z.

Системата вече е в тестов режим и е част от проект за предоставяне на повече IT услуги в държавната компания.

Досега възрастните хора получаваха парите си по график само в пощите по местоживеене и се разписваха в тетрадки, че са си взели парите. След въвеждането на електронния пенсионен картон те ще могат да получат парите си на територията на цялата страна - пощенските станции са почти 3000. 

Лошата новина е, че това не означава, че пенсионерите ще могат да получат парите си в най-близкия клон, който им е на път. Те ще трябва изрично да посочат населеното място и станцията, в която ще си търсят парите. За целта ще трябва да се подават писмени молби на хартия.

На въпрос на Клуб Z защо е необходимо да се подава молба и защо врастните хора да не могат да получат парите си, в който и да е пощенски клон, а не в един-единствен предварително посочен, от държавната компания обясниха, че това е невъзможно, тъй като нямало как да се планира разпределението на средствата по клоновете на фирмата.

Молбите за изплащане на пенсиите на място, различно от адреса на местоживеене, ще могат да се подават във всички пощи. Хората ще избират за какъв период от време пенсията им да се изплаща в друго населено място. Така възрастните хора, които се местят от селата в градовете за зимния сезон щели да подадат само една молба за всичките месеци, в които ще са на различен адрес, обясниха от пощите.

Пенсионерите в България са около 2,2 милиона. Основната част от тях получават парите си именно от клоновете на "Български пощи".