Официалната кампания за напускане на ЕС във Великобритания - Vote Leave - е нарушила изборното право, отсъди днес британската изборна комисия, съобщи TechCrunch.

Vote Leave са изхарчили почти половин милион паунда повече от допустимото, предимно под формата на реклами във Facebook, установи 9-месечното разследване.

Това е станало чрез прехвърляне на пари на канадска компания за данни AggregateIQ чрез необявена съвместна работа с друга кампания за "Брекзит" - BeLeave.

Подобно на България освен основната информационна кампания инициативни комитети имат право да правят допълнителни кампании с по-малък бюджет за референдумите. BeLeave изхарчва над 675 000 британски лири чрез AggregateIQ по общ план с Vote Leave, който обаче не е бил обявен публично, както изисква законът. Според изчисленията на британската ЦИК това означава, че основната кампания е изхарчила 7 449 079 паунда при лимит 7 милиона.

Референдумът през юни 2016 г. във Великобритания бе спечелен от кампанията за напускане на ЕС с 52:48%. Досега обаче още текат преговорите за това точно как да стане комплексното политическо разделение в Европа. Кампанията за напускане на Съюза бе критикувана многократно за щедра употреба на фалшиви твърдения и статистики, плашене на избирателя и за липса на план как ще се осъществи реалното отделяне.