От 7 април Столичната община и Центърът за градска мобилност започват предлагането на нова услуга в София - нощен транспорт.

Става дума за 14 автобуса на 4 линии, които ще осигуряват на столичани придвижване от полунощ до 4 ч. сутринта. Те ще имат обща спирка на площад "Княз Александър I", където всеки ще може да се прекачва свободно.

Всяка от линиите е съобразена така, че да покрива възможно най-гъстонаселените квартали и части от тях. Първата и втората - от "Люлин" до "Младост" и от "Обеля" до "Студентски град" - повтарят в голяма степен маршрута на първите две метролинии. Третото трасе - от "Овча купел" до кв. "Левски" - следва недовършената още трета линия на подземния транспорт. Четвъртата пък покрива пътя между "Дружба" и "Гоце Делчев" през центъра.

14-те автобуса ще се движат по тези линии на 40 минути и ще се изчакват на централната спирка 5 минути, като пристигат там по едно и също време. Всеки от тях ще е оборудван с видеонаблюдение за по-висока сигурност в малките часове. Общинската полиция е предупредена и ще има готовност да реагира на всеки сигнал възможно най-бързо, в автобусите ще има и паникбутони.

Билетът за нощния транспорт ще струва 2 лева, като всеки ще трябва да го купи от постоянен кондуктор. С него обаче се пътува по цялата линия в рамките на нощта. Нощните автобуси няма да спират на всички спирки, ако няма хора, които искат да слязат, или чакащи на спирката.

Картите за градския транспорт няма да важат в нощните автобуси. От ЦГМ и общината планират оферти за бизнеси, които сега ползват ваучери за таксита за работниците с много ранни или късни смени, и очакват основни приходи от тях.

Услугата обаче е експериментална - тя ще се провежда до края на годината, около 9 месеца. Очаква се автобусите да изминат 300 000 километра за този период. Това ще излезе на данъкоплатците 900 000 лв., но според общинарите след време, при ентусиазъм от бизнеса и активните през нощта граждани, може и да се самоиздържа, ако експериментът е удовлетворителен и продължи.