Възможно ли е да видим Българските държавни железници във възход? Да, смята изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров. И от следващата 2019 година.

Това стана ясно от думите на Владимиров в сутрешния блок на бТВ. Той бе гост на "Тази сутрин", за да коментира разследването на Нова тв отпреди няколко седмици, в което бе показано как футболисти работят на договори в железниците, но никой от колегите им не ги е виждал на терен, как машинистите дават стотици часове извънреден труд, как един локомотив влиза и излиза за ремонт неколкократно в рамките на дни.

На въпрос ще подаде ли оставка, Владимиров отсече:

"По какъв повод да подам оставка? Ние извадихме дружеството от фалит. През 2009 година не можеха да се изплащат заплатите, а сега се купуват нови влакове."

"Има 100 милиона лева задължения по облигационен заем, по които текат тежки наказателни лихви. Искаме да ги погасим до края на годината и тук трябва държавна намеса. 360 милиона лева са задълженията по баланс. Част са към държавата и не подлежат на връщане, реално 190 милиона лева трябва да бъдат платени, от тях проблемни са тези 100 милиона по облигационния заем", отчете изпълнителният директор на БДЖ - "За всички тежки години на реформи 670 милиона са излезли от железниците - отишли са за покриване на задължения. Ако бяха влезли в железниците, всичко щеше да е различно. Държавата е предвидила 35 милиона лева капиталов трансфер, очакваме да се увеличи."

И посочи в заключение:

"Цялата българска общественост знае, че за да се подобрят условията, трябва още време. От 2019 година очаквам да има възход нагоре."

От БДЖ чакат пари и от даването на концесия на "Летище София", което засега среща сериозен отпор от страна на опозицията.

Владимиров не отрече, че има извънреден труд в железниците. Но посочи, че дори и машинистът само да пътува с влака до местоработата си, му се отчита като работно време. По повод многократните ремонти на едни и същи машини, които влизат за преглед, пускат ги уж в добро състояние, а след часове пак са за ремонт, посочи, че в България няма завод, който да произвежда локомотиви, а само такива, които ремонтират.

"Прокуратурата разследва има ли служители, които не идват на работа и ремонтите. Няма хора, които да не идват на работа, има служители, които играят футбол в свободното си време. И аз играя футбол. Доброволно идват и участват в състезания. Нула лева ни струва поддръжката на отбора, защото е дружество извън БДЖ", пък каза Владимиров по повод назначенията на играчи на трудови договори в БДЖ.