Консорциумът „Капш Трафик Солюшънс“ е определен за изпълнител на обществената поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа. Това съобщиха в късния следобед в понеделник от Агенция "Пътна инфраструктура".

Тя ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).

Шефът на пътната агенция Дончо Атанасов е подписал решението за класиране на участниците в процедурата и определянето на изпълнител на обществената поръчка.

Класирането на участниците съгласно обявения критерий за оценка „Икономически най-изгодна оферта“ е следното:

  • КОНСОРЦИУМ „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“ - с комплексна оценка 100 точки;
  • КОНСОРЦИУМ „ТОЛ БЪЛГАРИЯ“ - с комплексна оценка 74,27 точки.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца.

Австрийският консорциум "Капш Трафик Солюшънс" е предложил най-ниската цена за изграждането на тол системата – 149,99 млн. лв. без ДДС. Това стана ясно след отварянето на офертите на 4 октомври. 

Компанията майка – австрийската "Капш", има над 100-годишен опит, а дъщерните й дружества са реализирали 280 проекта в 44 страни с приблизително 70 милиона доставени бордови устройства и 18 000 оборудвани ленти.

"Капш груп" са внедрили тол системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия. 

В средата на септември нейното име бе забъркано в скандал с фалшива новина, уж разпространена от АПИ, в която предварително се посочваше, че "Капш" печели поръчката за изграждането на тол системата. Най-вероятната цел на подправеното съобщение до медиите е дискредитация на обществената поръчка.