Ползвате ли търсачката Bing? Едва ли - конкурентът на Google от Microsoft се бори от години да догони творението на Лари Пейдж и Сергей Брин, но безуспешно.

Сега Microsoft стартира нова кампания, с която да убеди интернет потребителите да предпочетат техния продукт, разказва британският в. "Индипендънт". Тя наподобява събирането на точки за наливане на бензин, популяризирано у нас от големите вериги бензиностанции.

Сърфиращите ще получават точки, с които след това могат да си купуват продукти от магазините на Windows и Xbox. Засега обаче това ще е достъпно само за интернет потребителите във Великобритания.

Всяко търсене ще носи три точки - но ако ползвате браузъра Edge, наследник на Internet Explorer, точките се удвояват. Целта е да се контрира и употребата на Google Chrome, която в момента е най-популярната програма в света за достъп към световната мрежа.

Разбира се, има и ограничения - на ден можете да трупате до 60 точки с 10 търсения, ако сте начинаещ, а когато съберете 500 точки, лимитът се вдига до 150 точки с 50 търсения.

С тях можете да пазарувате в онлайн магазините - едно "златно членство" за услугата към игралната конзола Xbox е 6000 точки (обичайно 10 паунда). Едномесечен абонамент към услугата за музика на Microsoft - Groove Music Pass - е 9500 точки (но само 9 паунда), а едногодишен - 110 000 точки.

Според анализаторите кампанията има шанс да привлече внимание само на най-сериозните фенове на Microsoft, които притежават основно техни продукти. А те не са толкова много.