След  избухналия бурен интерес на прокуратурата по въпроси от енергетиката от ведомството на Сотир Цацаров се заеха и с концесията на летище София. Само за последната седмица държавното обвинение започна акции в Комисията за електрическо и водно регулиране, Националната електрическа компания и Агенция "Пътна инфраструктура". 

Съобщение на прокуратурата от днес казва, че до Цацаров е постъпил сигнал - че през февруари т.г. със заповед на изпълнителния директор на „Летище София“ ЕАД на частно търговско дружество са били предоставени пълни администраторски права по отношение на цялата информационна система на летището.

"По същото време се е провеждала процедура по предоставяне на летище София на концесия. По данни в сигнала предходен собственик на търговското дружество, получило този достъп в „Летище София“ ЕАД, е настоящ началник на кабинет на министър", пишат от прокуратурата.

Оттам с проверка установили още, че такава заповед действително е била издадена и е действала, но същата не е била подписана лично от изпълнителния директор на летището, а от друго длъжностно лице. Липсва договор между „Летище София“ ЕАД и частното търговско дружество и така предмет на проверката са причините, поради които това търговско дружество е получило пълни администраторски права до информационните масиви на летището, както и какви са ползваните данни.

Прокурори от Специализираното звено "Антикорупция" извършвали проверка по сигнала, а по част от поставените въпроси е възложено извършване на такава и на ДАНС, допълват от държавното обвинение.

Правителството на Бойко Борисов реши преди година да открие процедура за отдаване на летище София на концесия за 35 години. 

Държавата очакваше да получи 1,2 милиарда лева за целия период, а половината трябваше да бъде преведена още в началото. С тези пари правителството се надяваше да стабилизира БДЖ. 

БСП открито критикуваше тази сделка. Служебното правителство на Огнян Герджиков пък направо отмени процедурата. 

Министър Христо Алексиев обясни решението с това, че в процедурата има нередности и че идеята парите да отидат за БДЖ е несъстоятелна.