Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

По „Неделя 150” говори вицето-в-оставка Томислав Дончев: елитите си мислят, че знаят по-добре от хората; това не е така; затова ще правим мажоритарна система – хората я искат. И веднага след това: не-специалисти да не се изказват по казуса „Хитрино”.

Това е вече позната песничка. Ако не си ядрен физик – мълчи си за АЕЦ "Белене". Ако не си биолог – не си отваряй устата за ГМО. Ако не си юрист – трай си за антитерористичните закони и си налягай парцалите, да не те окошарим като терорист.

Не съм специалист по атомните бойлери, но знам, защо не ни е нужна АЕЦ "Белене". Не съм биолог, но знам, защо не трябва да допускаме ГМО у нас. Не съм юрист, но знам, че антитерористичните закони са елементарен номер за контрол над свободното мнение.

Не съм специалист и по подвижен ЖП състав, но знам, какво става в ЖП-то. И – този път – ще ви го съобщя.

От едно десетилетие всички български правителства бойкотират европейската стратегия за интегриран, стандартизиран и коопериран ЖП транспорт. Иде реч за прословутите влакове, движещи се с 240 км/ч – но не само. Става дума и за заетост, за навлизане на нови технологии, за обучение на местни специалисти, коопериране със световни фирми, за местни подизпълнители и за местно производство на компоненти. Освен другото, в тази работа има страшно много европейски пари за ползване.

Но нашите бойкотират и ситуацията е следната. От всички страни в Европа в България има най-много на брой международни ЖП коридори – пет. В другите страни се радват на по два-три. Ние, имайки най-много, можем да вземем най-много пари, технологии, ноу-хау, заетост и – разбира се - безопасност. Но само България, от всички страни в ЕС, не участва в европейската интегрирана ЖП система.

Защо?

Защото не става дума за релси, а – за изключително високо ниво на комуникационни технологии. Всяко ново ЖП строителство трябва да ги има, за да постигнем уеднаквяване на стандартите, водещо до бързи и безопасни влакове. Няма обаче у нас, фирми, способни да въвеждат тези технологии. Такива фирми има само в Европа.

Оттук: ако се включим в тази работа, ще трябва да пуснем тук големите европейски компании. Да, ама те идват с две неща:

а/ европейски пари, заедно с контрольорите си;

б/ собствени антикорупционни политики.

Разбрахте ли? Ако пуснем тук „европейците”, няма как нашите хубавци да крадат от ЖП-то. Затова отказват да участват в европейския ЖП транспорт, за разлика от румънците, поляците, унгарците и всички останали.

Ама, ще кажете, нали непрестанно ни говорят за „рехабилитация на ЖП трасета”? Да, харчат се пари – но не за цялостната революция в ЖП транспорта (вкл. системите за сигнализация и предупреждение, липсващи в случая с Хитрино) на Европа, а за кърпеж на релси. И – не от високотехнологичните европейски лидери в бранша, а – от наши фирми, свикнали да правят асфалтови пътища. Тия фирми, както каза самият премиер Борисов неотдавна, са свързвани с Делян Пеевски.

Затова дерайлират влакове, включително – от така „рехабилитирани” участъци. Затова средната скорост на влаковете клони към 24 км/ч, а не – 240. И затова европейската ЖП система се готви да заобиколи България през Сърбия, която дори не е член на ЕС.

Помислете и ще разберете, кое убива в българското ЖП. Релсите ги сменя Пеевски. Собственикът на превозвача пък, замесен в Хитрино, е онзи, който се води собственик на основните фирми на Цеко Минев. И Пеевски, и Минев са под специалното покровителство на Бойко Борисов и на институциите на властта (му).

Съберете тези фактори заедно и ми кажете, защо нашите хубавци не допускат европейски експерти в разследването на катастрофата в Хитрино.

В случая, не скоростта убива. Корупцията убива.

Хайде сега подробностите да ги чуем от ЖП-специалистите. Ако им стиска. Ако ли не – за всеки мълчащ инженер, в бъдеще в ЖП-транспорта ще загива поне по един пътник. Въпрос на избор.

Коментари

 's picture

Krasimir Kabakciev

Антикомунистът с комунокорени и хард рок фен се оказа и жп спец

Малко е прекалено. Да не кажа доста. Да пише повече за политиката и за хард рок - там го чета с интерес, но това тук е наивитетно. Има верни неща, но липсва глобалното разбиране. И доста смешно на моменти - всички европейци, като ги подредиш един до друг, са чиста вода ненапита, антикорупционна. :-)))
 's picture

Бобо

БДЖ спеца

Красимирчо ми като от всичко разбираш , що не направиш нещо бе , Дайнов го е написал кратко и ясно , кое не е вярно от написаното , или си пишем ей така за спорта . Цяла България знае , че Прасето краде от БДЖ то , но Бай ти хуй какво направи - едно голямо нищо . Така че дървен философе замълчи си когато няма какво да кажеш .
 's picture

Димитър Димитров

Тъпанар

Тъпанар
 's picture

gopeto

Г-н Кабакчиев

Г-н Дайнов си е казал мнението, с предупреждението, че не е специалист. Пресъздал е това, което може да се види по темата през своето мнение. Аз съм съгласен с него, че сложни и високотехнологични проекти се избягват от нашите фирми, респективно от държавните и общински институции, защото не може да се открадне. За това е такъв голям отпора срещу построяване на тунел през Кресненското дефиле. Затова не се прави система интегриран градски транспорт в София. И още куп общополезни неща не се правят по всяка вероятност. А що се отнася до европейците - естествено е, че при тях също има боклук. Просто е много по-малко, отколкото в България.

Другарят Дайнов е достоен последовател на другаря Сталин.

Преоткри инженерите като класов враг на народа, каквито бяха след 1918-та година в Съветска Русия! Браво, др. Дайнов, ето сега знаем кого да бием. Инженерите, след тях лекарите, после и другите врагове с бели престилки, дето си "мълчали". Докато не остане ни един в Родината.
 's picture

Rusin Rusinov

... а за доносниченето нищо

... а за доносниченето нищо не казваш...
 's picture

gopeto

По-добре

да си траят и да си вземат парите под масата, пък майната им на тези, които ще пътуват по опасните жп линии. Обвиняваме машинистите (ако загинат още по-добре) и продължаваме напред. В Токио се случва поредното по-силно земетресение. На покрива на висока сграда има заведение. Хората се разбягват, само един стои и си пие кафето. Един човек го приканва да излезе, но той му отговаря: -Тази сграда няма да падне. Аз съм я проектирал.
 's picture

Krasimir Kabakciev

Ама вие кво искате, бе, алоооу?

Казах, работил съм в БДЖ, да, преводач, да, водил съм всичките преговори с всичките международни кредитори, банки, огромни предприятия и т.н. Знам нещата колкото 250 дайновци подредени един до друг (ако Дайнов изобщо знае нещо) и още 500 пъти повече от вас тук. Още нещо да разберете искате ли?
 's picture

Бобо

Успокой се

Кабакчиев нещо се възбуди , ходи Прасето да ти преведе някой лев , барем се поуспокоиш
 's picture

Rusin Rusinov

...а за доносниченето нищо не

...а за доносниченето нищо не казваш... и не си ти водил преговорите, а само си превеждал на шефугите. Това - за да изясним нещата и те да си дойдат на мястото. Дайнов може да е бил всякакъв, но е готин. И знае много, учи се. Едва ли е бил ЧЕНГЕ, слушалка или доносник... - грам ако имаше, досега да са го вдигнали до небесата. Ти обаче... абе, знаеш си...
 's picture

Младен Младенов

Ела ми го кажи Г-н Krasimir Kabakciev

Гледам много си отворен и смел Г-н Krasimir Kabakciev ела и сподели с един машинист , като мен за да видим какво си видял и каква цена си платил за последните 25 години !? Ела ми обясни на мен какво си работил , че нещо точно на такива като теб много съм им набрал ! Щом ги познаваш от Вазов питай за мен да ти кажат ,защо имам забрана да возя вип персони от ранга на министър !? Ела пиле шарено да си поговорим , че тук не мога да ти нарисувам картинката каква е ! Ела да те видя колко си смел ! Тъкмо ще ми кажеш дали си превеждал една сделка , която едно служебно правителство ми отказа да ми я даде само да я прочета ! Не е държавна тайна , нооо ...... ! Знаеш много добре какво се е случило през тези 25 години, но за мен ти си една ПУТКА , която си е траела през цялото време , нищо че си бил преводач ! Много мишки има на едно место затова сме на този хал !
 's picture

Krasimir Kabakciev

Не се прави на голям отворковец, знаем добре кой кой е

Научил бил нещо, не му го давали, ама той бил имал право да го прочете. Като не ти го дават, има си съд да се разпореди - щяха да ти го дадат. Що не се обърна към съда, ами се жалваш тук? Аз преди БДЖ 17 години работих в организация голяма колкото БДЖ, и я осъдих драстично, за пари. А ти си карай влака и си свиркай, щото не си се подписал като мен какво можеш да говориш и какво не можеш. Но и да кажа, че не са така нещата, както разни глупаци и фантасти ги изкарват, че едва ли не всички крадат за световно. Това не е вярно, с малки изключения.
 's picture

Krasimir Kabakciev

Искам да попитам всичките тук, които се нахвърлиха срещу мен

Аз ли съм ви проблемът? Аз съм си изпълнявал служебните и професионалните задължения - добре, съвестно. Не се оплаквам от работата, която съм вършил, нито от заплатата. Иначе нямаше да я върша. А вас какъв ви е проблемът? Получавате малко пари? Има профсъюз - оплачете се. Има други професии - преквалифицирайте се. Около вас се краде? Хванете крадците, разобличете ги! Или, ако сте машинисти, сами точите нафта, а? И си мълчите, когато колегите ви го правят, а? Не ви харесва държавата? Сменете я. В Германските железници от години се търсят машинисти. Ама то трябва да се понапънеш да понаучиш немски, нали. Аааа, къде по-лесно е да дрънкаш на шопски на ракийца и на шопска - и да псуваш другите, нали! Хайде, чакам да кажете какви точно са ви другите проблеми - и, като чуя, ще ви дам още препоръки. Безплатно.
 's picture

Младен Младенов

Ти изглежда падаш от Марс !

Аз препоръки от теб не искам ! Искам да платиш една цена 25 годишна каквато съм платил аз и моите колеги и ще продължаваме да я плащаме ! Чети малко между редовете и гледай аватарите нали си умен ? Моя приятел и машинист от SNCF го попитах преди 12 години как в България можем да постигнем това развитие на железницата и той ми отговори следното : ""Трябва да си промените мисленето или да се сменят поколенията. " Бях шокиран от отговора му и се надявам сам да си си отговорил, защо се нахвърляме срещу теб ! Всички въпроси които си задал са зададени по начин провокиращ работещите в железницата и най лошото е че самата системата изградена през тези години те е научила да бъдеш такъв ! Когато аз съм карал TGV ти не си знаел какво е БДЖ затова се скри като мишка или ме намери да си поговорим , препоръките може да си ги даваш в миналото време когато си бачкал в железницата , сега времената са вече други ! Нека те светна нещо : Аз не искам да карам високоскоростен влак в Германия или Франция , искам го тук в България ! Искам да получавам 2500 евро не в Германия или Англия искам ги тук в България ! Искам тук да се кефят пътниците а не в западна Европа ! Затова твоите безплатни препоръки този път няма да минат , твоето време отминава и не си актуален вече !
 's picture

Radev

Управляващите мислеха,че с

Управляващите мислеха,че с Хитрино хитро ще си изиграят картите-демек-вижте колко сме загрижени за населението.А всъщност им лъснаха задниците,лъсна цялата истина за некадърност и лакомия едновременно.Една малка държава като Белгия има влакове,които се движат с 240 км/ч,както е отбелязл г-н Дайнов.И то обикновени влакове, не говорим за ICE,един билет от Брюксел до Брюж отиване и връщане струва колкото три бири.А тук линиите са порутени,циганите крадат,управляващите "усвояват" евросредства,но ж.п. линиите не ги пипат,защото там не може да се краде.Най-добре е цялото БДЖ да се разформирова и да се отдаде под аренда на чужда компания да управлява железниците.Иначе оправия няма,хора ще умират,села и градове ще горят.Една държава си личи дали е читава по железниците и тоалетните.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.