Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Синдикатите готвят протест срещу концесията на Летище София в четвъртък. Тогава работещи на аерогарата ще се съберат на Терминал 1, но от профсъюзите обещават да не се блокира движението и да не се пречи на нормалната дейност.

Протестът е насочен срещу плановете аеропортът да бъде отдаден на концесия. В него ще се включат както структурите на КНСБ, така и тези на КТ "Подкрепа".

Според Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" обясни, че ако летището продължи да се управлява от държавата, в бюджета ще постъпят над 2 млрд. лева повече, отколкото ако бъде отдадено на концесия.

"Концесионната процедура за Летище София изглежда корупционна. Явно е обещано на някого", заяви за Клуб Z Тодор Митов от КТ "Подкрепа".

Той добави, че синдикалните организации са изпратили писма до премиера Бойко Борисов, финансовия министър Владислав Горанов  и транспортния Ивайло Московски, в което настояват инфраструктурата на аерогарата да продължи да се управлява от държавата, а не от частен инвеститор.

"Сметките просто не излизат. В концесионния анализ са заложени занижени приходи, както и твърди ниски изисквания за инвестиции. През последните години летището влага в модернизация повече средства от ангажимента, който е предвидено да бъде поет от концесионера, което е абсурдно", добави Митов.

Протестът на аерогарата ще продължи от 12 до 13 часа и се очаква в него да се включат около 300 от служителите на аерогарата.

В момента концесионната процедура за Летище София де факто е спряна заради жалба, подадена в Комисията за защита на конкуренцията. Тя е от компании от кувейтския консорциум МАК/АДМАК, който изгради пистата на аерогарата.

Възражението на арабите е от 15 юни. Компанията "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове" е депозирала в антимонополната комисия искане да бъде наложена мярка по спиране на процедурата до произнасянето на ведомството по жалбата им.

Кувейтците заведоха арбитражно дело в Париж срещу столичното летище за неспазени договорни клаузи. Спечелиха го и съдът им присъди обезщетение в размер на 45 милиона долара. Парите обаче не  са им платени и вероятно блокирайки концесионната процедура от консорциума МАК/АДМАК се надяват да стимулират властите в София да им преведат дължимото.

Транспортният министър Ивайло Московски се надява именно от концесията на столичната аерогара да дойде авансово плащане в размер на 550 милиона лева, с които да бъде приложен план за реформи в БДЖ.

Ключови думи

Коментари

Ми ква да е? Ако не е корупционна, за какво ще се прави?

Вуйчо

Тия ще развалят далаверата на тиквиняците и соросоидите.

кака Бойка

Да не би пък целта е да се скрият неплатените летищне такси в размер на 45 млн от България ер?

Мони

Протестират защото ги е страх, че при концесия може да изпуснат сладката държавна служба. Относно споменатия от теб дълг от Министерството на транспорта информираха, че има погасителен план за разплащане, който вече се изпълнява, така че няма как да има общо.

Фатмак

Ало, журналята, а къде са сметките - и на двете страни?

Щом Герб с Боко е на власт, има и пари и асфалт - за всички! Ако нещо не ви стига, обърнете се към Цвъцо.

огито

В България всички "Синдикати" са си всъщност пребоядисани комсомолци. Реват щото ще им изстине работата и ще се наложи да си работят за заплатата вместо да ги хрантути държавата още 20 години.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.