Технологичните гиганти Facebook, Twitter, Microsoft и YouTube са поели ангажимент да преглеждат всички сигнали за реч на омразата в рамките на 24 часа и да я премахват, ако е небходимо, съобщава The Verge. Мярката е свързана с новите регулации на ЕС за враждебната реч.
Според новите правила, компаниите ще трябва да идентифицират и промотират независима контрареч срещу омразата и пропагандата, която се публикува онлайн. Това са част от мерките на ЕС за намаляване на напрежението след терористичните атаки през изминалите месеци и имигрантската вълна.
И четирите компании публикуваха изявления, в които обещават, че мерките няма да повлияят на свободата на слово и разпространяването му.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни