Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Правителственото решение Летище София да бъде отдадено на концесия, от която основната част от таксите да се изтеглят авансово и парите да бъдат хвърлени в бездънната каца БДЖ, не се приема еднозначно нито в професионалните, нито в политическите среди.

Лидерът на ДСБ Радан Кънев вече обяви, че в лондонското сити отдавна се говори, че най-голямата аерогара у нас е нарочена за германската "Фрапорт", подчертавайки че концесионната процедура няма да е честна.

Тъмносините от известно време са откровено критични към работата на транспортния министър Ивайло Московски и само през последния месец на два пъти му поискаха оставката. Първият път бе заради корупционния скандал в ДАИ, а след това и заради лошото управление на държавните фирми в транспортния сектор, сред които особено внимание бе обърнато именно на Летище София. Именно ДСБ първи обърнаха внимание, че летището работи с минимална печалба и не прави нищо, за да си събере многомилионните задължения от страна на "България Ер". Въпрос, който бе повдигнат и от нискотарифната авиокомпания "Райънеър", която обвини българската държава във фаворизиране на авиокомпанията на варненската групировка "Химимпорт". Лоу кост превозвача обърна и специално внимание на темата с летищните такси - че те не трябва да бъдат повишавани през следващите години.

Това обаче е трудно постижимо при положение, че от бъдещият концесионер на столичната аерогара ще се искат 550-600 милиона лева авансово плащане, с което да се покриват задължения на практически фалиралите БДЖ. При сегашните норми на печалба на аерогарата, подобна сметка изобщо не се връзва. Положителният финансов резултат на летището е едва 4-5 милиона лева на година. Въпреки това министърът на транспорта Московски не спира да обяснява как има страшно много кандидат-концесионери на летището, което в случая означава не друго, а че сегашният мениджмънт на аерогарата, назначен от същия министър, просто не си върши работата.

Според източници на Клуб Z кандидати за концесията наистина ще има. Специалисти от авиобранша говорят за много сериозен интерес от страна на поне три компании. Това са споменатата от Радан Кънев "Фрапорт", "Копенхаген еърпорт" и летище Мюнхен. Според тях "Фрапорт" на практика не може да си позволи да не участва, тъй като евентуалното получаване на концесия в София би им осигурило практически монопол в оперирането на пътнически летища у нас.

"Концесионната процедура, която сега започва е свързана с много условности. Европейската комисия трябва да одобри предоставянето на средства за подкрепа на БДЖ. Провеждането на процедурите ще отнеме време, а след това изборът на конкурсната комисия ще бъде обжалван. Така че не сегашното, а следващото правителство ще реши кой ще е концесионерът на най-голямото ни летище", заяви пред Клуб Z бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев.

Ключови думи

Коментари

ГЕРБ е червена мафия.

Така ще стане. Министър-председател Радан Кънев и министър на транспорта иподяконът-манекен. Така ще стане. Научната фантастика е жанр с много фенове!

Кабакчиев

Искам да попитам редакцията (материалът е даден като редакционен) какво му разбира главата на автора от транспорт и БДЖ, когато пише "парите да бъдат хвърлени в бездънната каца БДЖ". Питам като доскорошен експерт в международния отдел на БДЖ (10 години работа там), през чиито ръце са минали почти всички важни документи на компанията.

Поради что ся срамиш да се наречеш преводач на документи?

А Групата "Химимпорт" са на групировката ТИМ

До момента на концесия у нас са отдадени двете морски летища във Варна и Бургас, а техен концесионер за период от 35 години е именно консорциумът "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". В него 60% от дяловете се държат от германската "Фрапорт АГ Франкфуртер еърпорт сървисиз уърлдуайд". От пролетта на 2008 г. останалите 40% официално са притежание на компания от групата "Химимпорт", собственик и на авиопревозвача "България ер".

ИВО КАМЕНОВ ГЕОРГИЕВ /един от основателите на ТИМ/: "Ние не сме мутри като ВИС и СИК, ние сме войници"?!

cos

По-точно мутрите са им войници, а те са верни войници на съветския си господар.

Profi

Дано да са Фрапорт, направиха чудеса с летища Варна и Бургас, от балканска клоака ги превърнаха в модерни туристически летища. Лет. Варна специално прави все по-добри резултати - дори е в топ10 на най-добрите летища в Източна Европа!

Дано са Химимпорт!

Споко сигурно им е!

Радетел

Би било добре да са Фрапорт. Доказаха, че могат да стопанисват успешно летища и да ги развиват. Жалко само, че се започна с медиината помия още преди да е обявен конкурса.

Радев

"Фрапорт" е оператор на летището във Франкфурт, което е в топ 10 на най-натоварените летища в света. Чрез свое дъщерно дружество компанията, в съдружие с ТИМ оперира летищата във Варна и Бургас. Сега явно целта е да се сложи ръка и върху софийското летище и така на практика тимаджиите ще имат пълен монопол и в този бизнес.

..

...и ще продължат да не си плащат дълговете към летището фирмите от групата на Химимпорт -"едни от най-печелившите в България".Техният "печеливш бизнес" си е направо за магистратура в Харвард.

емилия

Преди да почвате с конспирациите, не забравяйте, че още търг дори не е имало, всичко във момента са евтини спекулации. Кандидати много. Също толкова вероятно е летището да го вземат испанците. Фрапорт е доста голяма фирма и работи с много компании, при това успешно.

Йордан

Чудя се защо Радан стана толкова заинтригуван по тази тема. Всеки знае, че той е политически инструмент на евроатлантизма и ми се струва, че му е наредено да говори такива неща, за да унищожи конкуренцията. Интересно ми е обаче кой ще е другия оператор. С всеки изминал ден Кънев заприличва повече и повече на Бареков, Я.Я. и други политчески еднодневки, които се използват, за да се постигне дадена цел. Няма да се очудя, ако след президентските избори и след концесионирането на летището Радан да изчезне от председателския пост на ДСБ.

Ако парите от Концесията , които трябва да отидат в Пенсионния фонД, управляван от министърът на финансите, хем ще е нарушение на Закони ,хем ще е НЕПРАВОМЕРНА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ

Май ще повторят Схемата на Дянков ,когато цункаха 1 400 000 000 лева за здравето!

cos

Ще се учудя ако не е някаква фирма с руско участие или поне китайска.

Кабакчиев

Питам пак: какво му разбира главата на автора от транспорт и БДЖ, когато пише "парите да бъдат хвърлени в бездънната каца БДЖ"?

еха

"Заподозрени"? Единственото подозрително е поведението на Радан тия дни, който почна да получава сигнали от звездите и да се прави на Ванга. Ще има конкурс, колкото и да не му харесва на Радан, вече от там нататък ще се види кои са участниците. Всичко преди това е евтин пиар на едни хора, които се мъчат да блеснат с нещо.

Няма да е Химимпорт, нито друга фирма на ТИМ. ТИМ фалират.

Христо

Чел съм глупави коментари от неуки хора, но такова чудо не бях виждал. Ти нали сам осъзнаваш колко глупав коментар си написал, при положение, че фирмите от групата на Химимпорт са едни от най-печелившите в България. За теб ще е по-добре първо да седнеш да прочетеш малко информация(явно имаш интернет щом пишеш тук) и чак тогава да твориш подобни предизвикващи смях мнения.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.