Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

От нискобюджетната авиокомпания "Райънеър" обвиниха българските власти в неправомерна държавна помощ към "България ер" и дори намекнаха, че е възможно да изпратят писмо до Европейската комисия по тази тема.

Главният търговски директор на компанията Дейвид О'Брайън обяви в София, че "България ер" дължи на столичната аерогара летищни такси за близо 3 години назад, които са на стойност около 30 млн. евро.

Според него българската компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари. 

Става дума за компанията "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", която пое стопанисването на морските аерогари през 2006 г. В дружеството 60% са собственост на германската Fraport, а останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", която е собственик и на авиопревозвача "България ер".

"Смятаме, че не е честно една компания да не плаща, а от другите да се изисква това", обясни О'Брайън. 

Клуб Z потърси за коментар пресслужбата на Летище София. Оттам обясниха, че между аерогарата и "България ер" има погасително споразумение, което се изпълнява от превозвача.

"Към днешна дата дългът на авиокомпанията към нас е на стойност 55,646 милиона лева", уточниха още от Летище София.

Според пресслужбата на аерогарата "България ер" погасява задълженията си по доброволен ред заедно с лихви за просрочие. От летището уточняват, че дълговете не са за три години назад, а забавените плащания са от последната година и половина.

Ключови думи

Коментари

Тези сега и с ТИМ ли искат да Го скарат?

да се знае

Как плащат ТИМ-аджии!Как?А,се е намесил Бойко,а е отишъл завинаги в Банкя!Дейвид О'Брайън от "Райънеър",пари от ТИМ няма да види нивгаш,затова онази концесия за 35 години на летище София да я забрави моментално!Бойко е обещал на тимаджии този бизнес!А,Те,са му обещали безпроблемно царуване!Това трябва да е ясно за всички чужди инвеститори!Това е Бойколандия,сър!

браво

Е, все пак се намери някой да се опъне на ТИМаджиите!

Sofia Airport

Евала на Ryanair, най-накрая някой да намери смелостта да каже това, което всички си мислим, но ни е страх да кажем!

Ulian

Тези пък от Райнър еър колко са странни. За толкоз години не разбраха, че държавата ТИМ контролирана от Кремъл си има територия, чието географско наименование е България. Така, кого ще съдят всъщност тези горди англо-саксонци?

lll

Ако обичат да не си зъбят. Ръководството на ТИМ инвестира в ТВ България Он Еър, което означава, че имаме подкрепа от демократичния свят. Ако трябва ще изгоним всички нискобюджетни оператори, за да просперира либерализма в комунистическата ни България.

...

Не само че ще ти се зъбят ами и задникапще ти назъбят. Защото си продаден завеки...

КлоЗет

Странно. Ryanair са сред компаниите, които най-често получават държавна и общинска помощ. Не, че не са прави в случая.

Simo

Тези от нискотарифната компания, просто се пробват да си направят безплатна реклама като услуга за това им правят и медиите раздухващи това интервю. Не знам къде видяха държавна помощ, защото аз виждам само нормални взаимоотношения между партньори в бизнеса.

Добро утро

Нискотарифка, която не само използва нелоялна практики на конкуренция, а и се държи с пътниците си грубо дава акъл на националния превозвач. Изобщо не се усещат, че в момента Райънеър са станали за смях пред цяла Европа, защото цяла Европа се опитва да се отърве от тях, а ние тука им ръкопляскаме. Хората, които ги подкрепят явно никога не са летели с тях, за да знаят, че нито е евтино, нито е хубаво, нито е практично. Най-малкото няма място за ръчния си багаж в салона, защото са наблъскали повече седалки, за да спечелят някое евро отгоре.

Андрей

Че кой не е чувал за нелоялните практики на Раянер? Те са международно известни с глупостите си. Е, не очаквах, че преди да дойдат, ще започнат, но явно искат да се заявят шумно още преди да са стъпили в България.

Сноу

Това ли имаш напредвид http://www.xpats.com/belgian-airline-association-files-complaint-against-ryanair Грубичко играят тия красавци, дали някой в България им е платил за тоя цирк?

Андрей, Раянеър вече летят до БГ.

е

Райънер за пореден път залагат на черен пиар и евтин шум за привличане на внимание.

Петър

Добро утро. То затова цените на билетите от България са на космически цени. Пълна липса на конкуренция за България Ер.

ставрикений

Райънер са изпечени скандалджии и мошенници. Не случайно в Белгия ги съдят и не ги искат на белгийските летища.

Георги

Коментарите ясно показват, че народа е срещу 2-3 трола, единствени в подкрепа на Бг еър (не Бг ер) Райън еър предоставят евтина услуга, който иска да я ползва, който не иска - да плаща 6 пъти по висока цена с умрелите бг еър, които за 20 години не успяха да ни превърнат в представителен авиопревозвач. Цяла Бг лети лоукост, основно защото сме ниска и средна класа, а всеки гледа цената. Бг еър не е на нивото нито на луфтханза, нито на бритиш или франс еър, да не говорим Катар еъруейз или КЛМ. Бг еър си е ЛОУ КОСТ сървиз, но с убийствено скъпи цени и накрая за сървиз ще ми дават шоколадов комплимент като летя до Атина за 250 лева. Ей ти сега Райън - 30 евро двупосочен, ако искаш сандвич 5 евро на борда, е 35 евро пак е по добре от 130 с булгаристанците... които дори линия до Истанбул не пуснаха и сега турците ни обслужват 3 пъти на ден. в Бг еър няма мисъл мозък и мениджмънт. Слаба компания!

Димитров

Нека да работят в България, няма нищо по-хубаво от конкуренцията, но да омаскаряват останалите авиокомпании е много голяма грешка. А те са свикнали да го правят. Най-богат опит имат в Белгия.

до Георги

Не лети цяла Бг, както ти се изразяваш, лоу кост, а гастърбайтерите и студентите летят евтино. А ако смяташ наистина, че с Райън ти излиза по-евтино, значи никога не си пътувал със самолет, камо ли с Катар, Бритиш и Луфтханза. Но важното е да се плюе родното и да се възхвалява чуждото, нищо, че е в пъти по-лошо, все пак е по "западен" модел. Съжалявам, но ако това е западния модел, по-добре да си останем завинаги балканци, защото поне имаме достойнство. Райън бързо забравиха, че ги изгониха от големите летища в цяла Европа, а сега тук почнаха да дават акъл.

Калоян

Е разсрочване на задълженията може и да се счита за помощ но тази помощ си има цена и тя се нарича ''лихва''. Задълженията ще си останат и ще се погасят но неприятното усещане от търсещите скандал за да влязат в медиите "Райънеър" няма да могат да се заличат.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.