Само преди два дни от ДСБ поискаха за втори път оставката на транспортния министър Ивайло Московски с аргумента, че държавните фирми от сектор "Транспорт" се управляват зле. Като аргумент тъмносините посочиха, че през 2015 година печалбата на Летище София е едва 5 милиона лева, докато положителният финансов резултат на аерогарите във Варна и Бургас, които общо обслужват пасажери колкото столицата, е 6 пъти по-висок.

Управлява ли се зле Летище София,  което министерството на транспорта иска да бъде дадено на концесия?

Преди ден на сайта на Министерството на финансите бяха публикувани данните за отчета на най-голямата аерогара у нас за първото тримесечие на т. г. Според тях Летище София при 29,265 милиона лева приходи, има печалба едва  1,877 милиона лева. В сравнение със същия период на миналата година аерогарата е увеличила приходите си с 1,8 милиона лева, но печалбата е нараснала само с 97 000 лева.

Причината е и че разходите на летището са се увеличили в сравнение с миналата година. През първото тримесечие на миналата година те са били 25,432 млн. лева, а за т. г. - 27,180 млн. лева.

Финансовият отчет на летището показва, че то трябва да е много благодарно на нискотарифната унгарска авиокомпания "Уиз ер" за повишените си приходи. При обслужените самолети увеличението спрямо предходната година е с 388 авиона (ръст от 21,4%).

То идва основно от новите дестинации, които лоу кост компанията пусна в края на миналата година до Женева, Неапол, Кьолн, Мюнхен (Меминген) и Бари, както и до Бристол от януари т. г. Става дума за допълнителни 235 самолета на "Уиз ер".