Летище София се управлява неефективно, както всички компании, на които принципал е Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, обяви на специална пресконференция депутатът от ДСБ Атанас Атанасов. Това е поредната порция данни, представени от него, за лоши практики във ведомството на Ивайло Московски - предишните бяха посветени на скандалите в ДАИ и на Гражданската въздухоправателна агеция, чийто шеф бе уволнен веднага.

Атанасов представи данни какви са официалните финансови резултати на Летище София за 2014 г., в сравнение с тези на летищата във Варна и Бургас, взети заедно. Столичният аеропорт и тези в двата морски града общо обслужват приблизително един и същи брой пътници годишно - между 3,5 и 3,8 млн. души. Печалбата на Летище София обаче за същата година е едва 5,2 млн. лв., а тази на Варна и Бургас общо - около 31 млн. лв. Разликата е близо 6 пъти.

Атанасов припомни, че най-добрата финансова година за софийската аерогара е била 2008 г. - тогава печалбата е била съизмерима с тази на друите две летища за 2014 г. - 30 млн. лв.

"Очевидно е, че летището не се управлява добре, а това важи за всички фирми, на които принципал е министърът на транспорта", заяви Атанасов и припомни, че ДСБ отдавна искат оставката на Ивайло Московски от поста.

По думите на депутата управлението на Летище София още е в ръцете на същите хора, които са оставили 27 млн. лв. на компанията да потънат в КТБ. Попита и защо министерството не прави нищо, за да си събере дълга от близо 60 млн. лв. от превозвача "България Еър".

Атанасов оспори и идеята на Московски концесионните такси за столичното летище да бъдат платени авансово от бъдещия стопанин на инфраструктурата и да отидат за оздравяване на БДЖ. 

"Това няма как да стане без разрешение на Европейската комисия, защото прехвърлянето на сумите от едното държавно дружество към друго е държавна помощ. Според правилата на ЕС това не е позволено", обясни Атанасов.

Според него има много примери за нагласени обществени поръчки в различни предприятия, които се управляват от Министерството на транспорта.

"Едно от тях е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", каза депутатът.

И попита премиера Бойко Борисов защо спира обществени поръчки в едни сектори, но не прави това в други.