Какво се случва в СЕМ след подадената, но негласувана оставка на Георги Лозанов и неговия отказ да остане в органа, докато парламентът му избере наследник заради изтеклия мандат?

Има ли изобщо легитимен СЕМ, щом повече от половината му членове в момента са с изтекъл мандат? А може ли да заседава, ако оставката на Лозанов беше приета?

Защо и докога Народното събрание и в частност управляващите ще се мотаят с попълването на състава на медийния регулатор? Конкурсите за нови директори на БНР и БНТ ли са разковничето за цялата каша или нещо друго?

Ситуацията в медийна регулатор изглежда като "пълна лудница" от 25 февруари насам, когато, в самия край на мандата си като член и председател на СЕМ, Лозанов реши да хвърли оставка. В идеалния случай, ако колегите му я бяха гласували оставката, той щеше да напусне, а Народното събрание да има срок от 1 месец да назначи нов човек. Срокът е записан в Закона за радиото и телевизията. Но...

Защо СЕМ "не пусна" Лозанов?

Няколко пъти в продължение на месец трима от останалите четирима членове на медийния регулатор отказваха или не се събраха в достатъчно пълен състав, за да приемат предсрочното напускане на Лозанов. Един от мотивите бе, че той трябва първо да даде отчет за шестте години, в които оглавява органа.

Контрааргументът срещу това бе, че никъде в закона няма подобно изискване, а и СЕМ е колективен орган, който се отчита два пъти годишно пред парламента.

По-сериозният аргумент обаче се оказа юридически. А именно - ще бъде ли легитимен регулатора, ако остане в състав от 4 души.