Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

АТИНА Блокирането на железопътната линия на гръцко-македонската граници от бежанци и имигранти от лагера край село Идомени е на път да изгони от Гърция големи компании и да навреди на предстоящата приватизация на гръцките железници TRAINOSE.

От миналия понеделник, когато железопътната линия край Идомени бе блокирана за пореден път, търговските влакове на китайския оператор на пристанището в Пирея COSCO вече преминават през България. Всеки ден от пристанището заминава поне една влакова композиция към западна и северна Европа.

Промяната в маршрута им оскъпява транспортните разходи с 5000 – 10 000 евро, които се заплащат от клиентите на TRAINOSE. В същото време пътуването се удължава допълнително с ден и половина.

Гръцки медии посочват, че големите клиенти на COSCO и TRAINOSE като компаниите HP и SONY се намират на границата на търпението си, тъй като смятат, че предимството от преминаването на стоките им през Гърция на практика вече не съществува.

Според публикации блокирането на железопътната линия край Идомени е последното от поредица оплаквания на чуждестранните компании, подписали споразумения с китайския гигант COSCO за транспортирането на стоките им по море до Пирея и по железопътната мрежа до северна Европа.

Въпреки обещанията, които компаниите бяха получили от гръцките власти, че състоянието на железопътната инфраструктура в Гърция ще бъде подобрено, ремонтите се отлагат във времето. „В Гърция непрекъснато се случва нещо”, твърди представител на една от големите компании пред вестник „Катимерини”. Изданието коментира, че създалата се ситуация може да предизвика оттегляне на компаниите от Гърция.

Невъзможността за преминаването на търговските композиции през Идомени е огромен проблем за гръцките железници TRAINOSE, поради опасността компанията да загуби сериозни клиенти, докато се опитва да привлече инвеститорски интерес.

Блокадите на железопътната линия на гръцко-македонската граница започнаха още през ноември миналата година. През ноември движението на влаковете по линията бе прекъснато от бежанци и имигранти в продължение на 25 дни с финансови загуби за TRAINOSE за над 1,5 милиона евро.

 

Ключови думи

Коментари

дебелян пеевский

Боли ме фара за големите компании, на които некой им пречи. Войните и бездруго са заради тях.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.