Корейската компания Samsung сменя главния си дизайнер на смартфони, след масовите критики към последния им модел - Galaxy S5. Въпреки че е лидер в продажбите в глобален мащаб, гигантът отнася доста ниски оценки за новите си продукти. Скучният и повтарящ се дизайн, липса на развитие и в нискобюджетните, и в скъпите смартфони - това са най-големите разочарования за феновете на марката.  

Шефът на дизайнерския отдел на Samsung Чанг Донг-хуун подаде оставката след слабия старт на Galaxy S5 на пазара. Идеята на Донг-хуун за точиците по гърба на смартфона не само не беше посрещната като новаторска, но и понесе обидни сравнения. Wall Street Journal оприличиха дизайнерското решение на лейкопласт. И действително задния капак на Galaxy S5, особено модела Gold, доста наподобява на лепенка за порязан пръст. Въпреки многото критики, Чанг Донг-хуун ще продължи да работи за Samsung, но ще оглави центъра отговорен за цялостната дизайнерска стратегия на гиганта. Неговото място ще заеме вицепрезидента му, който също е участвал в разработването на последния смартфон от линията Galaxy.

Освен неприятния "пласмасов вид" на джаджата, потребителите критикуват и здравината на корпуса. Тестове за счупване и надраскване  показват, че дългоочакваният Galaxy S5 е доста лесен за повреждане, особено задния панел. 

Samsung имат доста "дизайнерски" проблеми в последните години. Безкрайните им патентни войни с Apple започнаха именно заради визията на смартфоните  и таблетите им. Прословутите заоблени ръбчета, които може да видим както в iPhone и iPad, така и в Galaxy Tab и други мoдели на Samsung, станаха причина за серия от съдебни спорове межу двете компании. Apple настоятелно обвиниха корейците в кражба на дизайна на ъгълчетата, но те не им останаха длъжни. В края на миналата година повече от 30 камиона пълни с 5-центови монети пристигнаха в главния щаб на на Apple в Калифорния, с които Samsung платиха глобата от 1 милион долара, наложена им заради изкопиран дизайн. 

Американците не пропуснаха да си направят шега с корейските им конкуренти в Деня на Земята. Те отпечатаха огромно количество листовки с посланието "Има идеи, които искаме всички да копират" на фона на огромен фотоволтаичен парк. Американската компания бе класирана на първо място в класацията на Greenpeace за екологично и рационално използване на електрическата енергия. Фенове на марката коментират, че зад еко посланието се крие тънък намек към дизайнерите на Samsung.