Преди години Apple създаде съвременния таблет, но през последните месеци продажбите на iPad падат на продължаващия ръст на пазара за тези устройства, пише The Daily Ticker.

Според IDC за първото тримесечие на 2014 г. продажбите на iPad са намалели с 16% на годишна база, като са дистигнали 16 млн. броя. В същото време продажбите на таблети от други марки са се увеличили със 17% до 34 млн. броя.

През миналата година продажбите на iPad нараснаха с 15% до 70 млн., но останалите таблети скочиха двойно до 125 млн., показра проучване на Gartner.

Причините за спада при Apple са различни, но основната е, че конкурентите предлагат устройства със същите функции на по-ниски цени. Освен това Apple някак не успя да се вмести в категорията на 7 и 8-инчовите таблети с iPad Mini, който лансира през 2012 г.

Но не става въпрос само за все повече продадени евтини таблети в развиващите се пазари. Лидерската позиция на iPad и в големите икономики като САЩ, Великобритания и Франция, устойчиво намалява.

Опитите на Apple непрекъснато да подобрява iPad с по-мощни процесори и по-тънки корпуси не убеждават потребителите да изберат по-скъпия продукт. Вярно е, че създаденият специално за iPad процесор A7 громи конкуренцията, но потребителите смятат, че не им е необходима толкова голяма изчислителна мощ. На практика много малко хора използват Photoshop на таблет, а видеоигрите вървят отлично и на два пъти по-евтини от iPad алтернативи.

Освен това през последните години Apple загуби имиджа си на предпочитана марка и потребителите питат в гугъл по-често "Какъв таблет да си купя?", отколкото "Какъв iPad да си купя?"