Проектът за доизграждането на магистрала "Струма" е на финалната права, заяви днес пред Канал 3 министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

"Вече е готова цялата документация на последното трасе - и от техническа, и от екологична, и от финансова", увери тя.

Неизгодно и опасно за България ще бъде изграждането на голям тунел през Кресненското дефиле, смята Павлова.

"От една страна, в скалите има радиация, има радон. Второ, голяма скална маса трябва да се извози. На трето място е цената, която може да е един милиард евро. Другият вариант е по-приемлив от финансова гледна точка. Той представлява съчетание от виадукти и по-малки тунели. Сега се чака оценка за въздействие върху околната среда и ако тя е положителна, ще се прецени кой от двата варианта да се изберат", каза Павлова. 

Важното е магистралата да бъде готова до 2022 г., докато разполагаме с европейски пари за начинанието.

Гърция не може да си реши вътрешните проблеми и ги решава за сметка на друга държава. Така Павлова коментира блокадите на българо-гръцката граница. Тя е възмутена от поведението на правителството в Атина. Там се е стигнало до абсурдната ситуация българският министър-председател да отиде да преговаря.

Лиляна Павлова увери, че държавата ще търси начини да изиска обезщетения.

"Очевидно е, че Гърция не се справя с ангажиментите си по Шенген и не се справя с опазването на външните граници на Европейския съюз и трябва да бъде извадена", каза министърката.

Тя е уверена, че до края на лятото  ще приключи и реформата във ВиК-сектора. А що се отнася до санирането - сметките за парно и отопление падат наполовина, каза тя. 

Павлова бе попитана и какво смята за работата на правителството с министрите от Реформаторския блок, макар самата тя да не участва в преговорите. Според нея нещата в парламента изглеждат по един начин  там дебатът е сложен и трудно се получава. В правителството обаче е друго - има добра координация.