Комисията за защита на конкуренцията е открила производство срещу "Лидл" за евентуално установяване на нелоялна конкуренция, става ясно от съобщението на ведомството.

Поводът е промоционална кампания "Спечели 366 дни безплатно пазаруване" на веригата, в която се обещава безплатно пазаруване за различен период на печелившите от лотария с талони, които се даваха на касите на "Лидл". КЗК е била сезирана от недоволен потребител, който се оплакал, че от рекламната кампания бил заблуден относно условията на двата различни етапа на провеждане на играта.

В първия от тях - от 21.10.2015 г. до 08.11.2015 г., потребителите получаваха по един талон на всеки 15 лв. покупка, като регистрираха кода му в интернет страницата на веригата. При втория етап на играта от 09.11.2015 г. до 22.11.2015 г., веригата даваше само по един талон, но при покупка над 25 лева.

Според КЗК в рекламните материали, промотиращи кампанията, не е направено уточнението за разграничителен критерий по отношение на период на участие и възможност за спечелване на конкретна награда само в този период, а на потребителя се внушава възможност за спечелване на всяка една от предоставяните награди, независимо от това кога е участвал в кампанията.