Колко ви струва доброто избръсване? Според Procter & Gamble, собствениците на Gillette - много, пише в. USA Today. Във вторник сутринта Gillette представи най-новия си и скъп модел, който ще се продава за $ 11,49. А вариантът с батерия ще струва $ 12,59.

Самобръсначката се нарича Fusion ProGlide FlexBall и както се вижда от името ѝ, е базирана на сегашния флагман с шестте ножчета (пет за бръснене, а шестото е за оформяне на бакенбарди) Fusion ProGlide. Разликата е, че моделът използва нова, ябълковидна връзка между дръжката и ножчето, като така главата може да се върти във всички посоки, а не само нагоре и надолу, както е сега.

В сравнение с Fusion ProGlide разликата в цената е с около долар отгоре. Новият модел излиза на пазара през юни, цени за Европа не са обявени.

В България Fusion ProGlide в комплект с ножче струва в рамките на 12-14 лв., докато версията с батерия се продава за 18-20 лева. Може да се предположи, че новите версии на тези самобръсначки ще са с около 2 лв. по-скъпи. Но ножчетата остават същите, само дръжката е различна.

И какво все пак прави повече по-скъпият модел? Според официално изявление на компанията, заради по-гъвкавата глава тя ще пропуска с 20% по-малко косъмчета и ще ги реже с 23 микрона по-близо до кожата.

Gillette не сменя често самобръсначките и се очаква да стартира една от най-мащабните маркетингови и рекламни кампании в историята на компанията. Разработването на новата бръсначка е отнело 5 години, като тя е изпробвана от повече от 24 000 мъже.

С новата версия компанията ще обхване два много перспективни пазара - на родените от средата на 40-те до средата на 60-те години на миналия век мъже - т.нар. бейби бумърс, както и на най-младите бръснещи се - родените през 21-и век.

Бейби-бумърите все повече се опитват да прикриват възрастта си, като гладкото избръсване помага да бъдат възприемани като по-млади, казва Гари Стайбъл от консултантската компания New England Consulting Group.