Лютви Местан ще остане в политиката начело на нова формация, смята бившият лидер на БСП и настоящ евродепутат Сергей Станишев. Той коментира подробно политическата ситуация в ефира на БНР.

Според него обаче евентуалната нова партия на изхвърления от ДПС в края на миналата година бивш лидер Местан ще има проблеми да намери партньори: 

"Какъв ще бъде успехът на проекта на Местан в електорален план не мога да кажа, въпреки че има вече опити в миналото на отцепване на части от ДПС. Но от гледна точка на държавния интерес и на политическата среда аз не виждам коя българска партия би влязла в партньорство с този проект - заради тежките съмнения, че политиките на този проект биха се диктували отвън", обясни червеният евродепутат.

Това според него е ключово, тъй като в момента политическата култура не е на ниво, при което една партия да вдъхне такова доверие, че да управлявава еднолично:

"Изобщо сме обречени в бъдеще на коалиционни управления, реално погледнато," заяви той.

Станишев обаче отказа да коментира кризата в ДПС в детайли, отбелязвайки само, че е "абсолютно неприемливо във всяка една държава" искането на турския премиер Ердоган премиерът Борисов да се меси във вътрешната политика на партията.

"ДПС е достатъчно зряла партия, за да може да реши своите проблеми и напрежения", добави той.

Бившият премиер смята, че не трябва да се обръща такова внимание на съдебната реформа, а на икономиката.

"Това е важно, но храни ли някой илюзии, че след толкова много месеци дискусия по конституционната реформа, „исторически компромиси“ и други действия, в крайна сметка планината се напъна и роди нещо много незначително," отбеляза той.

Други важни сфери според него са образованието и здравеопазването.

Станишев коментира и проваления проект за газопровод "Южен поток", като отбеляза, че явно Русия няма доверие на България в момента. Той припомни, че предишният премиер Пламен Орешарски е замразил проекта, без да съгласува това с БСП.

"България губи директно няколко милиарда инвестиции за строителството на този газопровод през наша територия. Губи и по може би 200 млн. евро годишно за транзит, като такси. Това ли е българският интерес? Не е!  И какво се оказа в крайна сметка? Има споразумение между „Газпром“ и германски компании за Северен поток – 2.  Това ли е единен стандарт, единен подход от ЕК или не?" запита Станишев.