Една от най-големите компании за международен автотранспорт в България - пловдивската ПИМК ООД ще е следващият конкурент на "БДЖ-Товарни превози".

"През януари ще подадем документи за жп лиценз. Предвидили сме много сериозни инвестиции за навлизането ни в железопътния бизнес", заяви главният изпълнителен директор на компанията Илиян Филипов.

До момента компанията осигурява основната част от товарите по интермодалната жп линия Русе - Нюрнберг, Германия, която се обслужва от часния превозвач "ДБ Шенкер". От общо 35 ремаркета в композицията 23 са на ПИМК.

"Бъдещето е на интермодалните превози и сме решени да навлезем сериозно в този бизнес. Вече сме поръчали на жп завода в Септември 17 двойни вагона, които трябва да са готови през Септември. От Германия ще ни бъдат доставени първите два чисто нови локомотива от "Сименс", допълни Филипов.

Влаковете на ПИМК освен жп дестинацията Русе - Нюрнберг ще извършват и превози вътре в България. В момента ПИМК всеки ден поръчва по един влак от БДЖ, който превозва по 1000 тона материал от кариерата на транспортната фирма в Куртово Конаре за сероочистващите инсталации на ТЕЦ "Марица 3". 

"Плановете ни са впоследствие освен собствените си товари да търсим външни клиенти и да растем", обясни шефът на ПИМК.

След като пловдивската компания получи лиценз БДЖ ще загуби пореден клиент, както наскоро стана с въглищата на енергийния бос Христо Ковачки. Той също си регистрира собствена жп фирма и вози товарите си сам.

През 2015 година железопътния бизнес в България се развива отлично. Всички частни компании в сектора ще приключат годината с двуцифрен ръст на приходите и извършената работа. Единственото изключение от тази тенденция е държавната БДЖ, която не спира да губи клиенти и пазарен дял.